اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید همدان:

85 درصد گلزار شهدای همدان ساماندهی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: در حال حاضر 85 درصد گلزار شهدای استان همدان ساماندهی شده است.

85 درصد گلزار شهدای همدان ساماندهی شده است

احمد رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در استان همدان برنامه‌های دفاع مقدس به دو صورت عمومی و سراسری برگزار می‌شود که شامل غبارروبی از مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس است و برنا‌مه‌های اختصاصی که به صورت ویژه در استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس مروری بر دلاوری و رشادت‌های جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس است، ادامه داد: در استان همدان 24 برنامه ویژه توسط بنیاد شهید استان برگزار می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن دیدار نمادین فرماندهان نیرو‌های نظامی و انتظامی به همراه رئیس بنیاد شهید استان از خانواده‌های معظم شهداست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یادآور شد: نواختن زنگ مقاومت در آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شاهد استان و اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس برای انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس برای دانش‌آموزان که مهم‌ترین نسل انقلاب برای نگهداری این ارزش‌ها هستند، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد گلزار شهدای استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس گلزار شهدای شهرستان کبودراهنگ نیز ساماندهی شده و در این هفته افتتاح می‌شود و همچنین همایش پیاده‌روی در شهرستان تویسرکان، صعود تیم کوهنوردی به ارتفاعات الوند و اعزام 140 نفر از والدین استان به مشهد مقدس و برنامه‌های جنبی دیگر اجرا می‌شود.

رستمی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نقش استان همدان در سال‌های جنگ و هشت سال دفاع مقدس چه طور بوده است؟، خاطرنشان کرد: در جنگ هشت ساله اگر چه استان همدان به عنوان یک استان پشتیبان بود و به عنوان یک استان مرزی در جنگ دخالت نداشت اما حضورش نسبت به جمعیت خود، نسبت به سایر استان‌ها سه درصد بالاتر بوده است.

وی تأکید کرد: حضور مردم استان همدان در جنگ به لحاظ حضور فیزیکی و تقدیم کردن شهدا و جانبازان به انقلاب اسلامی بسیار قابل توجه و پررنگ بوده که این نشان از حضور فعال آنان در این برهه زمانی دارد.

رستمی در خصوص انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل سوم افزود: بسیاری از برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس و بعد از آن برگزار می‌شود در راستای انتقال ارزش‌ها به جوانان و نوجوانان و مهم‌ترین آن اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها و مدارس است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در پایان سخنانش گفت: 800 تا 2 هزار برنامه در سطح استان همدان برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده که با تشکیل ستادی مشترک از تمام ادارات بنیاد شهید استان در این ستاد به اجرای برنامه‌های مرتبط می‌پردازد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول