اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد

اجرای بیش از 1900 برنامه به مناسبت دفاع مقدس در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس یک‌هزار و 957 برنامه در استان همدان اجرایی می‌شود.

اجرای بیش از 1900 برنامه به مناسبت دفاع مقدس در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد زمردیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعبیر رهبری از دفاع مقدس مبنی بر گنج پنهانی که باید از آن بهره‌برداری شود، اظهار کرد: رشادت‌های مردمی در کنار نیروهای مسلح نقطه عطفی در تاریخ است.

وی با اشاره به اعزام داوطلبانه 105 هزار نفر از استان همدان در زمان جنگ تحمیلی، ابراز کرد: همدان در زمینه اعزام داوطلبانه در کشور رتبه نهم را در بین 24 استان زمان جنگ کسب کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه دفاع مقدس مرهون حضور مردم است، گفت: ثمره این حضور مردمی امروز به یادگار ماندن 8 هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک هزار آزاده در استان همدان است.

وی با اشاره به روند شکل‌گیری ستاد بزرگداشت دفاع مقدس در استان‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین جلسه این ستاد استانی در همدان در راستای بزرگداشت این هفته 52 برنامه محوری در دستور کار قرار گرفت که بر این مبنا مقرر شد یک‌هزار و 957 برنامه در استان اجرایی شود.

زمردیان با اشاره به همکاری 30 سازمان در 9 ستاد شهرستانی همدان در راستای برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس، افزود: از تعداد یک‌هزار و 957 برنامه در دستور کار 191 برنامه محوری استخراج شده است.

وی با اشاره به تفاوت برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال به نسبت گذشته عنوان کرد: تعداد 27 برنامه به عنوان پیش‌برنامه‌های این هفته اجرایی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به شعار سراسری هفته دفاع مقدس امسال مبنی بر «چگونه با فرهنگ شهیدان به جنگ با تحریم‌ها برویم»، تصریح کرد: معرفی افتخارات دفاع مقدس به عنوان نماد ایثار و شهادت، تقویت فضای معنوی و اخلاقی جامعه به تأسی از جبهه‌ها، آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس و ارتباط آن با توانمندی‌های ایران اسلامی و واکنش به یاوه‌گویی‌های دشمنان و افزایش اقتدار نیروهای مسلح در واکنش به آن، از جمله اهداف مورد توجه در راستای تحقق این شعار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس و برنامه‌های تعیین شده برای هر روز، بر لزوم توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تشکل‌های مردمی و نیز متناسب بودن برنامه‌ها با رویکرد دفاع مقدس صحه گذاشت.

زمردیان با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در همدان، ضمن تشکر از سپاه پاسداران این استان، ابراز کرد: بیشترین تعداد برنامه‌های اجرایی در این هفته (تعداد یک هزار و 34 برنامه) با محوریت سپاه استان در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنانش رزن را با اجرای 108 برنامه در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس نخستین شهرستان استان و بهار و ملایر را نیز به ترتیب شهرستان‌های دوم و سوم در این زمینه معرفی کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول