اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان:

بستر مباحث نرم‌افزاری، اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان گفت: بستر مباحث نرم‌‌افزاری اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در آموزش و پرورش است.

بستر مباحث نرم‌افزاری، اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدجواد پورحسینی ظهر امروز در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به منظور برگزاری برنامه‌های دوران دفاع مقدس و دهه کرامت اظهار کرد: آموزش و پرورش عقبه دوران دفاع مقدس در فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یک بخش سخت‌افزاری دارد که باید در آن نمادها حفظ شود، تصریح کرد: اما مهم‌تر از همه قسمت نرم‌افزاری یا مغز افزاری است که باید در آموزش و پرورش به آن پرداخته شود.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان با بیان این مطلب افزود: درس‌های ایثار، جوانمردی و آزاده خواهی و آزادگی باید اکنون مشق کودکان ما در مدارس شود.

وی با بیان اینکه ابزار هنر برای بیان بسیاری از واقعیت‌ها به کار می‌رود، اضافه کرد: با استفاده از ابزار هنر می‌توان بسیاری از ارزش‌های دوران دفاع مقدس را نهادینه کرد.

پور حسینی با بیان این مطلب افزود: این نکته در بسیاری از مدارس غربی بر آموزه‌های که برای ما به عنوان ناهنجاری شناخته می‌شود و برای آنها هنجار است، از همان سن کودکی در مدارس آموزش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: همان‌گونه که رهبر نیز بر الگوسازی و الگو پروری از جوانان سفارش کرده، دانش‌آموزان شهید، بهترین اسوه و الگو شناخته می‌شوند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با نواختن زنگ مقاومت است و در همین راستا نیز اجرای برنامه‌هایی با همین مضمون در برنامه‌های صبحگاهی در تمامی مدارس داریم.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دوران جنگ و دفاع مقدس باید در تمام زمان‌ها و مختص به یک هفته نباشد، اظهار کرد: آموزش‌هایی که در مدارس به کودکان داده می‌شود به یک هفته منحصر نمی‌شود و می‌توان خانواده‌ها را هم تحت آموزش غیر مستقیم این امور قرار داد.

پورحسینی گفت: از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس به حضور دانش‌آموزان در مزار شهدا و بحث میقات با خدا و پیمان با شهدا را داریم.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول