اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

جمع‌آوری اسناد مرتبط با دفاع مقدس با جدیت دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: کار جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با دوران پر افتخار جنگ تحمیلی در این استان با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

جمع‌آوری اسناد مرتبط با دفاع مقدس با جدیت دنبال می‌شود

سید رضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که این اداره در اولویت کارهای خود قرار داده با توجه به وظایف ذاتی که بر عهده داریم، حفظ و حراست از اسناد و مدارک موجود از جنگ تحمیلی است.

وی تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها بر انجام این مهم تاکید فرموده‌اند و مدیران و کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس در سراسر کشور به ویژه استان البرز عمل به این فرمایشات را اقدامی ارزشی در راستای تبیین و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس می‌دانند.

معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در پاسخ به این پرسش که تاکنون برای انجام این پروژه چه اقداماتی در البرز انجام شده؟‌ گفت: ما در سال گذشته مرحله نخست جمع‌آوری، طبقه‌بندی و ثبت اسناد فوق را آغاز کرده و از مردم استان البرز خواستیم که تمام سندها و مدارک مکتوب و تصویری خود را در اختیار ما برای ثبت و نگهداری قرار دهند.

طاهری گفت: مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران همراهی و تعامل خوبی با اداره کل حفظ آثار استان البرز داشتند و توانستیم در این مرحله بیش از 150 هزار نسخه سند مکتوب، صوتی و عکس را جمع‌آوری کنیم.

وی تاکید کرد: در بین این آثار، اسناد ارزشمند بسیاری وجود دارد که هر کدام گوشه‌هایی از جنگ تحمیلی و ایثار و فداکاری رزمندگان سپاه اسلام را به تصویر کشیده است.

معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه همچنان بسیاری از اسناد در اختیار مردم قرار دارد که اقدامی برا ی ثبت و ضبط آنها صورت نگرفته است، گفت: به همین دلیل مرحله دوم جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس در البرز را آغاز کردیم که فراخوان آن از ابتدای هفته جاری به صورت عمومی اعلام شده است.

طاهری بیان داشت: بر اساس فراخوانی که داشتیم از تمام ساکنان استان البرز خواسته‌ایم که اسناد و مدارک خود را حتی تصاویر و عکس‌های شخصی،‌ خاطرات روزانه و دست‌نوشته‌هایی که دارند را در اختیار اداره کل حفظ آثار استان البرز قرار دهند.

وی تصریح کرد: برای ثبت و جمع‌آوری این اسناد تجهیزات و سخت‌افزارهای لازم نیز تهیه شده و این آمادگی را داریم که از اسناد و مدارک مردم در مکانی که آنها تعیین می‌کنند اسکن و کپی‌برداری شده و یک نسخه نیز در اختیار خود آنها قرار دهیم.

طاهری در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت این کار و تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حفظ و حراست از آثار دفاع مقدس ضروری است در استان البرز این پروژه با جدیت پیگیری شده و حتی از کنار ثبت و ضبط یک اثر نیز به راحتی عبور نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول