اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک اتفاق نادر

درخت سیبی در مرند دوباره به شکوفه نشست

خبرگزاری فارس: با وجود اتمام برداشت سیب در این فصل، در اتفاقی جالب درخت سیبی در شهرستان مرند دوباره شکوفه زد.

درخت سیبی در مرند دوباره به شکوفه نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، در آخرین روزهای فصل تابستان که کشاورزان و باغداران شهرستان مرند مشغول برداشت و جمع‌آوری محصولات سردرختی از جمله سیب بوده و گاه در بسیاری از باغات شهرستان چیدن محصول به پایان رسیده، در باغ یک کشاورز مرندی درخت سیب دوباره شکوفه زد.

بر اساس این گزارش، این در حالی است که میوه رسیده سیب در این درخت هنوز چیده نشده اما با این وجود این درخت دوباره به شکوفه نشسته است.

شهرستان مرند با داشتن 11 هزار و 500 هکتار باغ یکی از مراکز مهم و قطب تولید انواع محصولات سردرختی بوده و تولیدات خارج استانی را نیز تامین می‌کند.

این شهرستان از نظر تولید زردآلو مقام نخست استانی را داشته و جایگاه دومی کشوری را با تولید 135 هزار تن انواع محصولات سردرختی دارد.

از سوی دیگر سالانه بیش از 750 هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان مرند برداشت شده و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

سهم تولید سالانه انواع محصولات زراعی آبی این شهرستان بیش از 250 هزار تن است و میزان تولید سالانه محصولات زراعی دیمی آن نیز حدود 5 هزار و 300 تن است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول