اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بوشهر در سوگ رئیس مذهب تشیع نشست

خبرگزاری فارس: سراسر استان بوشهر از شب گذشته تاکنون در آیین‌هایی مختلف در سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) عزادار بوده و گریستند.

بوشهر در سوگ رئیس مذهب تشیع نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مردم ولایتمدار و دارالحماسه استان بوشهر با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا در سوگ شهادت امام جعفر صادق(ع) عزاداری کرده و گریستند.

بوشهری‌ها همواره در آیین‌های شهادت ائمه اطهار مراسم سنتی خود را برپا می‌کنند و این مراسم شب گذشته نیز در مساجد شهرهای مختلف استان برپا شد.

مردم استان بوشهر امروز نیز در مناطق شهری و روستایی با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در غم عزای آن امام بزرگ اشک ماتم ریختند.

در مرکز استان نیز دسته‌های عزاداری در خیابان امام خمینی به راه افتاده و تا مصلای نماز جمعه بوشهر در سوگ امام صادق (ع) عزاداری کردند.

مجالس سخنرانی و سوگواری امام ششم و رئیس مکتب فقه جعفری علیه السلام با حضور خیل عزاداران در همه اماکن مذهبی استان نیز برپا شد.

مراسم شهادت امام صادق(ع) در گناوه برگزار شد

با حضور مردم ولایتمدار و مسئولان مراسم شهادت امام صادق(ع) در مصلای نماز جمعه به همت ستاد نماز جمعه و اداره سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد حسین فاریاب از روحانیون برجسته استان بوشهر در این مراسم گفت: امام صادق(ع) حجت فیض است و وجود هستی به وجود امام است.

فاریاب افزود: مشروعیت حکومت امامان از طرف خداوند است و آن حکومتی که به خداوند برگردد آن حکومت حق است. امام صادق(ع) احیاگر مذهب شیعه است که توانست دانشگاه بزرگی را راه‌اندازی و شاگردان زیادی را در تمام رشته‌ها تربیت کند.

وی گفت: امام صادق در تمام علوم شناخت داشته و این علوم را از خداوند و امامان قبل از خود یاد گرفته بود.

انتهای پیام/20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول