اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صالحی:1

ایران خواهان پیوستن 2 کشور به نشست چهارجانبه قاهره است

خبرگزاری فارس: ایران در پیشنهادی به آقای مرسی، خواهان پیوستن دو کشور از جمله عراق به نشست چهارجانبه قاهره است.

ایران خواهان پیوستن 2 کشور به نشست چهارجانبه قاهره است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر صالحی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با تاکید بر حل مسئله سوریه اظهار کرد: در ادامه پیشنهاد رئیس‌‌جمهور مصر خواهان پیوستن دو کشور دیگر برای حل بحران سوریه هستیم.

وی با تاکید بر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه، حضور چهار کشور پیشنهاد شده از سوی مرسی (ایران، مصر، ترکیه و عربستان) را کافی ندانست و خواهان افزایش آن به شش کشور شد.

صالحی با بیان اینکه عراق کشوری تاثیرگذار در این امر بوده ضمن آنکه رئیس اتحادیه عرب نیز هست، تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور عراق امروز بیشترین لطمه یا به عبارتی تاثیر را از بحران سوریه می‌گیرد از این رو خواهان حضور این کشور برای حل بحران منطقه هستیم.

صالحی، از کشور دوم نامی نبرد اما افزود: آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به این درخواست مصر عنوان کرده است که پیشنهاد تکمیلی دارد تا با حضور چند کشور موثر دیگر با اقتدار بیشتر بتوان در زمینه حل و فصل بحران سوریه عمل کرد.

وی افزود: از ابتدا قرار بود وزرای خارجه تشکیل جلسه دهند که پیشنهاد کردیم قبل از این نشست، کارشناسان امر جلسه‌ای تشکیل دهند تا به بررسی اوضاع بپردازند و دستور کار جلسه مشخص شده و گام‌های بعدی برداشته شود که امروز عصر با حضور نماینده ایران این جلسه تشکیل شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به هدف سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی و مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: حامل پیام تسلیت مسئولان کشورهای مختلف جهان به ویژه شرکت‌کنندگان در اجلاس سران غیرمتعهدها به مردم زلزله‌زده و مصیبت‌دیده آذربایجان‌شرقی هستم.

صالحی ادامه داد: زمان وقوع زلزله مسئولان کشورهای مختلف از دورترین نقاط جهان با ارسال پیام‌هایی با زلزله‌زدگان ابراز همدردی کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از این کشورها کمک‌های نقدی خود را نیز به ایران ارسال کرده‌اند.

صالحی اظهار امیدواری کرد، وزارت امور خارجه بتواند در روند رفع مشکلات مردم زلزله‌زده گامی بردارد. 

اضافه می‌شود، نشست چهارجانبه قاهره (ایران، مصر، ترکیه و عربستان) در مورد سوریه عصر امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست یک روزه شرکت کرده است.

مرسی طی سخنانی در اجلاس عدم‌تعهد تهران تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، عربستان، ترکیه و مصر را برای حل بحران سوریه مطرح کرده بود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول