اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبر داد

عضویت 55 هزار نفر از بازنشستگان سپاه در بسیج پیشکسوتان

خبرگزاری فارس: جانشین بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: تاکنون 55 هزار نفر از بازنشستگان سپاه پاسداران جذب بسیج پیشکسوتان شده‌اند.

عضویت 55 هزار نفر از بازنشستگان سپاه در بسیج پیشکسوتان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا افروز صبح امروز در حاشیه شانزدهمین اجلاس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در هتل نخل مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج پیشکسوتان ایثار و شهادت متشکل از پاسداران و سایر نیروهای مسلح بازنشسته کشور است که در سازوکار بسیج برای ادامه خدمت به کشور اعلام آمادگی کرده‎اند.

وی افزود: بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت هر فصل نشستی سراسری دارد و امروز شانزدهمین نشست آن با حضور اعضای ستاد آن در مرکز و همچنین مسئولان مجامع بسیج پیشکسوتان در مراکز استان‏ها و مسئولان بیمه و بازنشستگی نیروهای مسلح و کانون‎های بازنشستگی آجا، ناجا و ودجا در مشهد برگزار شد.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این نشست‎ها ایجاد هماهنگی در حوزه‎های عمومی، بخشی و تخصصی و همچنین بهینه‌سازی روش‌های کار سازمانی است که به صورت فصلی برگزار می‌شود.

جانشین بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با بیان اینکه تاکنون 55 هزار نفر از بازنشستگان سپاه پاسداران جذب بسیج پیشکسوتان شده‌اند، تصریح کرد: تا سال 90 برنامه ما این بود که 80 درصد بازنشستگان سپاه را جذب کنیم که تا به حال 55 هزار نفر را جذب کرده‌ایم.

وی افزود: با تشکیل بسیج پیشکسوتان در استان‌ها و شهرستان‌ها امروز در 425 شهرستان 420 حلقه صالحین که در سازمان ما از آنها به عنوان هیئت قرآنی نام می‌بریم، ایجاد شده است.

افروز تاکید کرد: در سال 91 بنا داریم 20 درصد از بازنشستگان سایر نیروهای مسلح را جذب و سازماندهی کنیم اما با وجود استقبال و اعلام آمادگی بازنشستگان، به دلیل وابستگی آنان به ساختارهای منظم و کلاسیک نظامی، منتظر دستور رده‌های سلسله مراتب هستند که هنوز این امر محقق نشده است.

جانشین بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با هدف تشکیل سازمان بسیج پیشکسوتان خاطرنشان کرد: پس از اتفاقات سال 88، جمع زیادی از بازنشستگان سپاه برای کمک به کشور احساس تکلیف کرده و طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری، خواستار ایجاد روشی برای حفظ ارتباط آنها با سپاه شدند.

وی افزود: پس از صدور فرمان مقام معظم رهبری در این رابطه، فرماندهی سپاه پاسداران دستور تشکیل سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت را صادر کرد.

افروز در رابطه با فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: برقراری ارتباط مستقیم بازنشستگان با سپاه، فعالیت در بخش‎های فرهنگی و مشاوره‎ای، دادن مشاوره به فرماندهان سپاه در حوزه دفاعی و امنیتی، کمک به تولید متون دفاعی و امنیتی، فعال شدن در محیط‎ های اجتماعی و حتی سیاسی و تدریس درس آمادگی دفاعی در مدارس از جمله فعالیت‏های اعضای این سازمان است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول