اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار اردبیل:

هفته دفاع مقدس دهه محرم عاشوراییان ایران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: هفته دفاع مقدس به تاسی از فرهنگ عاشورا، دهه محرم عاشوراییان ایران است.

هفته دفاع مقدس دهه محرم عاشوراییان ایران است

ذکی‌الله خوشبخت امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در جنگ هشت ساله در هر صحنه و عملیاتی یک کربلای حقیقی را خلق کردیم به طوری که عملیات‌های متعدد ما در آزادسازی فاو، شلمچه، جزیره مجنون، سوسنگرد، خرمشهر و ... به مثابه یک فتح عظیم و کربلای خونین ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما به تاسی از امام عاشورا کربلای ماندگار خلق کردند و با دفاع جانانه به دنیا ثابت کردند که محرم و عاشورا در خون و جسم و ذهن این مردم جریان داشته و همیشه یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌ها زنده نگه داشته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: در یک ابتکار مناسب قرار است برای صدور فرهنگ دفاع مقدس به دنیای غرب و شرق راویان حماسه هشت سال جنگ تحمیلی به کشورهای مختلف عزیمت کنند تا حاوی این رخداد عظیم و ماندگار باشند.

خوشبخت با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این ایام نیز گفت: روز 31 شهریور یادآور آغازین روز جنگ تحمیلی نیروهای مسلح ما با رژه خود اقتدار و قدرت بازدارندگی‌شان را به رخ دشمنان می‌کشند و به دنیا اعلام می‌کنند که نه از بابت قدرت‌طلبی بلکه بازدارندگی در عالی‌ترین سطح قرار دارند.

این مسئول تاکید کرد: در کنار این برنامه جشنواره فیلم و عکس عذرا در سومین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و در این روز همایش تجلیل از سربازان و فرزندان معظم شهدای شاغل در ادارات نیز برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش تجلیل از همسران و مادران شهدای والامقام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور سردار صفوی به همت تیپ 37 حضرت عباس برگزار می‌شود، بیان داشت: در این روز همایش زنان، ارزش‌های اسلامی و پایداری ملی به همراه تجلیل از مادران شهدای والامقام در محل دایمی نمایشگاه رزمی – فرهنگی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

خوشبخت از برگزاری همایش ورزش صبحگاهی توسط نیروهای مسلح و گردهمایی دانشگاهیان به این مناسبت خبر داد و افزود: شب شعر دفاع مقدس و عصرانه تئاتر به همت حوزه هنری در کنار کارگاه شعر و داستان با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است به میمنت این هفته گنجینه‌های شهدا در برخی از مدارس استان عملیاتی شده و همایش بزرگ پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز اجرایی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: رونمایی از کتاب خاطرات جانباز گرانقدر قره‌داغلو، یادواره شهدای والامقام حوزه کارگری و عملیات طریق‌القدس نیز به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول