اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح نور قرآن

170 هزار فرهنگی سیستان‌وبلوچستان ثبت‌نام کردند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نماز آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: 170 هزار فرهنگی و دانش‌آموز حافظ قرآن کریم این استان در طرح نور قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

170 هزار فرهنگی سیستان‌وبلوچستان ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا میری صبح امروز طی نشستی در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سال‌جاری و در راستای سند تحول بنیادین و توسعه فرهنگ قرآن مبنی بر سفارشات مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان از آموزش و پرورش برای تحقق گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس، 25 مدرسه قرآنی ویژه ابتدایی در استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی 91-90، 51 هزار و 809 دانش‌آموز در 351 مدرسه قرآنی در حال فراگیری علوم قرآنی هستند. امسال نیز در راستای شناسایی دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در بحث حفظ قرآن کریم 170 هزار فرهنگی و دانش‌آموز حافظ قرآن در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.

میری گسترش فرهنگ قرآن را از اولویت‌های کاری معاونت پرورشی و فرهنگی استان برشمرد.

* جشن شکوفایی تحول فردا برگزار می‌شود

مدیر آموزش و پرورش زابل صبح امروز در جلسه مدیران مقطع ابتدایی این شهرستان گفت: همه مقدمات آغاز سال تحصیلی، متفاوت فراهم شده و جشن شکوفایی تحول ویژه دانش‌آموزان پایه‌های اول و ششم ابتدایی برگزار خواهد شد.

حسن معزی با اشاره به استقرار نظام 3-3-6 اظهار داشت: مبنای اصلی تحول بنیادین و فلسفه آموزش و پرورش، آیات قرآن است و بخش اعظم اجرای این طرح در سال‌جاری در مقطع ابتدایی صورت می‌پذیرد.

وی به آمادگی کامل آموزش و پرورش زابل برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: بیش از شش ماه است که کمیته اسقرار نظام 3-3-6 با عضویت 18 نفر از کارشناسان زبده تشکیل شده که ساعت‌ها کار کارشناسی در قالب بیش از 25 جلسه حاصل کار این کمیته است.

مدیر آموزش و پرورش زابل هفته دفاع مقدس را بازخوانی برگ زرینی از تاریخ انقلاب عنوان و تصریح کرد: 36 هزار شهید دانش‌آموز و 4 هزار فرهنگی شهید، گویای تأثیر بسیار زیاد آموزش و پرورش در هشت سال دفاع مقدس است و ما باید امروز وظیفه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را با تمام قدرت انجام دهیم.

معزی طرح تحول بنیادین را خواسته مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: بالاخره نقشه راه آموزش و پرورش تصویب شد تا مسیر رسیدن به هدف که همان تربیت شهروندان شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی است، مشخص شود.

زنگ محوری شکوفایی تحول با حضور مسئولان فردا صبح در دبستان دخترانه ام‌البنین (س) زابل به صدا در خواهد آمد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول