اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل:

اردبیل قهرمان بلامنازع کمانگیری روی اسب کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل گفت: استان اردبیل در رشته کمانگیری روی اسب قهرمان بلامنازع کشور در چهار سال اخیر است.

اردبیل قهرمان بلامنازع کمانگیری روی اسب کشور است

سلمان منصوری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه اغلب ورزشکاران ما در این رشته آماتور بودند ما آموزش‌های مختلف را در این زمینه تدارک دیدیم به طوری که در سایه این آموزش‌ها ما در سه سال گذشته در این رشته قهرمان کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در رشته کمانگیری روی اسب در سطح کشور حرف اول را می‌زنیم، خاطرنشان کرد: ما 46 نفر را در این زمینه آموزش دادیم و چهار نفر مربی نیز در سطح درجه اول در مسابقات کشوری از این استان حاضر می‌شوند.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل به توزیع عادلانه برپایی مسابقات در شهرستان‌های مختلف و میزبانی آنها اشاره کرد و یادآور شد: ما در قالب المپیاد ایرانیان در بحث استعدادیابی نوجوانان و جوانان موفق عمل کردیم و هر چند موفق به کسب رتبه و جایگاهی خاص نشدیم ولی همین که این رشته رونق گرفته و رو به جلو حرکت می‌کند مایه فخر و مباهات ماست.

منصوری به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: 46 نفر علاقمند از آموزش‌های متمرکز و مستمر در کلیه شهرستان‌ها بهره‌مند شده و در قالب پایگاه‌های قهرمانی به مدت چهار روز به صورت تئوری و عملی آموزش مربیان و داوران انجام شده و امتحانی از آنها در پایان دوره به عمل آمده است.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل بیان داشت: از این تعداد 26 نفر رسماً کارت مربیگری گرفته‌اند که اکثر آنها در شهرستان‌ها مشغول فعالیت هستند.

منصوری با اشاره به اینکه این هیئت بیش از 558 نفر را از آموزش‌های یک روزه در چهار سال گذشته بهره‌مند کرده است،‌ افزود:‌ ما حدود یک هزار و 739 نفر بیمه شده رسمی را در سطح استان در قالب هیئت تیر‌اندازی با کمان داریم که این ورزشکاران در سال‌های اخیر ساماندهی شده و زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته‌اند.

این مسئول به نحوه ساماندهی ورزشکاران در رشته تیر‌اندازی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه در این رشته در دو گروه آزاد و گروه ورزشکاران عضو بسیج فعالیت می‌کنیم مسابقات متعددی نیز در طول سال برای هر دو گروه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل با اشاره به برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری رشته تیر‌اندازی با کمان نیز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: سال 89 دوره مربیگری درجه سه ملی در استان برگزار شد که 39 نفر از فعالان این رشته ورزشی در این دوره شرکت کردند.

منصوری به ضرورت حمایت از هیئت‌های شهرستانی اشاره کرد و ادامه داد: با تمام قوا از ورزشکاران و هیئت تیر‌اندازی با کمان شهرستان‌های استان حمایت می‌کنیم تا بتوانند دراین رشته ورزشی به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی با بیان اینکه کلیه هیئت‌های تیر‌اندازی شهرستان‌ها به تجهیزات و امکانات تخصصی مجهز شده و روسای هیئت‌ها نیز در کلاس‌های آموزشی درجه سه شرکت کرده‌اند، گفت: این هیئت‌ها بدون داشتن مربی حق فعالیت در رشته‌های تخصصی را ندارند.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل یادآور شد: در حوزه خواهران نیز فعالیت‌های آموزشی و تربیت مربیان و داوران در این رشته به شکل منسجم صورت گرفته و ما با رعایت ضوابط اخلاقی و شرعی در تلاش هستیم تمرینات بانوان را نیز که به صورت مختلف در یک فضای مناسب انجام می‌شود تقویت کنیم.

منصوری تاکید کرد:‌هیچ رشته‌ای نیست که زن و مرد به صورت مختلف تمرین کند اما ما در رشته تیر‌اندازی با کمان در یک فضای مطلوب و رعایت مسائل شرعی و حجاب و عفاف در این کار ورود پیدا کردیم.

این مسئول در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما به مناسبت‌های مختلف نظیر هفته دفاع مقدس، دهه فجر و تربیت بدنی مسابقاتی را در گروه آزاد و ورزشکاران نظامی و بسیجی انجام می‌دهیم که این رقابت‌ها نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول