اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

هزینه بیش از 3 میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل هزینه شده است.

هزینه بیش از 3 میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس

ذکی‌الله خوشبخت امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عملیات احداث این مرکز فرهنگی با قوت و قدرت ادامه دارد و ما در تلاش هستیم تا فصل کاری باقیمانده مراحل اجرایی این پروژه را ادامه دهیم که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز و به موقع این پروژه به سرانجام مطلوبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: طبقه زیر‌زمین این پروژه اجرایی شده و مراحل فنداسیون‌ریزی و اسکلت در حال انجام است به طوری که رسانه‌ها می‌توانند با حضور در مجتمع شورابیل اردبیل در جریان روند اجرای آن قرار گرفته و عکس و خبر نیز تهیه کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل یادآور شد: ما سعی داریم این مرکز فرهنگی را به صورت کامل و جامع احداث کنیم تا تمام آثار دوران هشت سال جنگ تحمیلی در آن جمع‌آوری و به نمایش مردم گذاشته شود.

اردبیل در عملیات کربلای 4 و 5 بیشترین شهید را داده است

خوشبخت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل بیشترین شهید را در عملیات کربلای 4 و 5 تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: ما در یک روز بیش از 123 شهید را در این استان تشییع و تدفین کردیم که از این روز به عنوان یوم‌الله دفاع مقدس اردبیل یاد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سعی داریم روز 21 دی ماه سال 65 را در تاریخ این استان به ثبت ملی برسانیم، در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: مردم غیرتمند و شهید‌پرور استان اردبیل در این روز پیکر مطهر بیش از 123 شهید را که در عملیات کربلای 4 و 5 به مقام رفیع شهادت رسیده بودند تشییع کرده و به خاک سپردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با انتقاد از ارائه آمار متفاوت از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در مناسب‌های مختلف بیان داشت: ما در طول جنگ 240 هزار نفر شهید در عرصه نبرد تقدیم نظام اسلامی کردیم و در بمباران‌های هوایی نیز در شهرهای مختلف 30 هزار نفر از مردم ایران به شهادت رسیدند.

خوشبخت با اشاره به اینکه با این حساب ایران اسلامی ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در میدان نبرد و بمباران‌ها بیش از 270 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، افزود: ما در دوران مبارزات انقلاب جنگ تحمیلی و عرصه‌های مختلف بیش از 100 هزار شهید را تقدیم نظام اسلامی کردیم.

وی در پایان سخنان خود از حضور سردار صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در هفته دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: این یادگار دوران جنگ در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و در مناسبت‌های دیگر روز چهارم هفته دفاع مقدس سخنرانی‌ خواهد کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول