اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌شمالی:

شکسته‌شدن ابرقدرت‌های شرق و غرب از برکات دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی تاکید کرد: شکسته‌شدن دو ابر قدرت شرق و غرب از آثار و برکات دفاع مقدس است.

شکسته‌شدن ابرقدرت‌های شرق و غرب از برکات دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعادت جلال‌دوست ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دوران دفاع مقدس برکات فراوانی را برای نظام اسلامی به دنبال داشته که باید تمام این دستاوردها حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی باعث صدور انقلاب شد، تصریح کرد: اکنون به برکت این صدور شاهد اثرات آن به خاطر بیداری‌های اسلامی در کشورهای مختلف هستیم.

جلال‌دوست اظهار کرد:‌ اگر در مردم ما و مسئولان وحدت وجود دارد به سبب جنگ تحمیلی بوده که برای رخنه در وحدت مردم و مسئولان تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما این تلاش‌ها بی‌اثر بوده است.

وی رسوا شدن استکبار را از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: طی جنگ نابرابر ایران با عراق تجربه عملی رزمندگان اسلام در مواجهه با جنگ بالا رفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی ارتقای علمی کشور و خودکفایی در بخش‌های مختلف را مرهون دفاع مقدس و خون شهدا عنوان کرد و ادامه داد: شکوفایی استعدادهای کشور در حوزه‌های مختلف مثل داروسازی در کوران جنگ و پس از آن توانمندی‌های نظام اسلامی را در جهان اثبات کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام افراد در مورد دفاع مقدس به ویژه رسانه‌ها رسالت سنگینی را بر عهده دارند، گفت:‌ از جنگ بیش از 20 سال گذشته لیکن آثار آن همچنان وجود دارد چون به فرموده امام (ره) جنگ گنجی بوده که همواره باید زیبایی‌های آن استخراج شود.

جلال‌دوست اضافه کرد: اکنون این گنج را در دست داریم ولی در استخراج آن، آن طور که شایسته بوده موفق نبودیم از این رو وظیفه فعالان فرهنگی و هنری به ویژه رسانه‌ها در این راستا سنگین است.

وی تصریح کرد: برخی مسئولیت جنگ را صرفا متوجه چند دستگاه می‌دانند، در حالی که جنگ را مردم و نیروهای مسلح اداره کردند.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس خراسان‌شمالی بر برگزاری مردمی آیین‌های هفته دفاع مقدس در کشور تاکید کرد.

وی گفت:‌ همه ما درباره جنگ و دفاع مقدس وظیفه داشتیم چون این نهضت همگانی بود و تمام کشورها در آن مقطع با تشکیل انقلاب اسلامی احساس خطر کردند زیرا موازنه شرق و غرب بر هم زده می‌شد، از این رو جنگ را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کردند.

جلال‌دوست با اشاره به اینکه دشمنان با خیال باطل جنگ تحمیلی را توسط عراق در 31 شهریور ماه 59 علیه کشورمان آغاز کردند، گفت:‌ با وجود تمام تلاش‌های دشمنان نظام اسلامی به خاطر حضور مردم و مسئولان در صحنه تمام خیالات واهی دشمنان نقش بر آب شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی از پیش‌بینی 400 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح این استان خبر داد و افزود:‌ این برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف تدارک دیده شده که در طول این هفته به اجرا درخواهد آمد.

وی غبارروبی مزار شهدا، اجرای عملیات نمادین والفجر سه، شب‌های شعر، شب‌های خاطره، تجلیل از ایثارگران، مسابقات فرهنگی و هنری را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان‌شمالی اعلام کرد.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی در طول جنگ تحمیلی دو هزار و 772 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

همچنین این استان دارای 9 هزار و 405 ایثارگر، 6 هزار و 262 جانباز،‌ 371 آزاده و 35 هزار رزمنده بوده که در طول هشت سال جنگ تحمیلی رشادت‌های زیادی را از خود نشان دادند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول