اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

وزارت علوم از پژوهشکده‌های نیازمحور حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم از پژوهشکده‌های نیازمحور با ارائه مجوز و کمک‌های مالی حمایت می‌کند.

وزارت علوم از پژوهشکده‌های نیازمحور حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمد مهدی‌‌نژادنوری بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین پژوهشکده انگور کشور در دانشگاه ملایر با اشاره به اهمیت تولیدات انگور و مشتقات این محصول در کشور، اظهار داشت: در نقاط مختلف کشور به تناسب مقتضیات زمانی و مکانی درباره تنوع محصولات، کیفیت و برداشت انگور باید اقدام و بهترین عملکرد در این زمینه ارائه شود.

وی با بیان اینکه پژوهشکده انگور باید در یافتن راه‌های سریع و آسان برای تولید کشمش سالم و منطبق با استانداردهای جهانی اقدام کند، افزود: در حال حاضر خشک کردن انگور توسط برخی از مردم بر روی زمین انجام می‌شود و این کار اگر چه از نظر پزشک مشکلی ندارد اما به دلیل اینکه از نظر صادراتی وجهه خوبی ندارد، باید با روش‌های دیگری صورت بگیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: وزارت علوم و تحقیقات از پژوهشکده‌های نیازمحور با ارائه مجوز و کمک‌های مالی حمایت می‌کند اما این حمایت مستلزم این است که دستاورد کارهای علمی در پژوهشکده به مردم کمک کند و پژوهشکده انگور و کشمش نیز باید در بالا بردن کمیت و کیفیت انگور و کشمش کشاورزان اثرگذار باشد.

مهدی‌نژادنوری با تأکید بر اینکه انجام کار عملی و تبدیل آن به مقاله مورد پذیرش وزارت علوم نیست، خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات مقام رهبری، 90 درصد مقالات دانشگاهی باید به صورت کاربردی باشد.

وی ادامه داد: بین آنچه در دانشگاه‌ها تعلیم داده می‌شود با آنچه مردم از آن بهره‌مند می‌شوند، فاصله بسیار عمیق است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: چنانچه فضا به نحوی باشد که ارتباط میدانی قوی شود و آثار این پژوهش‌ها در زندگی مردم نیز مشهود باشد، سرمایه‌گذاری‌ها و اعتبارات نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: کار علمی نباید تنها به نوشتن کتاب‌ها و مقالات ختم شود بلکه باید باعث بالا رفتن بهره‌وری در زمینه‌های مختلف شده و مردم تغییرات ناشی از کارهای علمی را احساس کنند.

مهدی‌نژادنوری خاطرنشان کرد: اعتبار نخستین پروژه پژوهشکده انگور و کشمش ملایر با اعتبار 500 میلیون ریال از سوی وزارت علوم تقبل خواهد شد.

این پژوهشکده در چهار محور خاص زراعت و پژوهش خاک، دستکاری ژنتیکی، برداشت و نگهداری محصول و مسائل اقتصادی انگور و کشمش فعالیت خواهد داشت که زمینه این فعالیت‌ها با ساخت چهار فاز این پژوهشکده فراهم خواهد شد.

پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول