اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور رینه خبر داد

فعالیت پژوهشکده دماوند‌شناسی در رینه مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور رینه از فعالیت پژوهشکده دماوند‌شناسی در این واحد دانشگاهی در راستای حفظ و حراست از این قله مرتفع کشورمان خبر داد.

فعالیت پژوهشکده دماوند‌شناسی در رینه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حسین کارور در جشن 8 هزار نفری تیرگان و روز ثبت ملی دماوند در رینه مرتفع‌ترین شهر کشور بیان داشت: از سال گذشته پس از سپری شدن مراسم تیرگان پژوهشکده دماوند‌شناسی در دانشگاه پیام‌نور رینه شکل گرفت که در آن سعی داریم با بهره‌گیری از مقالات، نظرات و ایده‌های نوین در راستای حفظ و حراست از این قله مرتفع کشورمان گام‌های مفید و سازنده‌ای برداریم.

این مسئول افزود: این جشن هشتمین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند که هر ساله به علاقمندان و مشتاقان آن افزوده می‌شود.

کارور با اعلام اینکه در پژوهشکده دماوند‌شناسی از نظرات همه دلسوزان به دماوند، انجمن‌ها و NGO استفاده می‌شود، بیان داشت: در این بخش به ساماندهی انجمن‌ها پرداخته تا صعودها کنترل شده و هدفمند باشند.

وی با اشاره به اینکه قدمت دانشگاه پیام‌نور رینه به 12 سال می‌رسد، تصریح کرد: این دانشگاه بیش از یک هزار و 500 دانشجو دارد که در 12 رشته دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور رینه با اعلام اینکه سعی داریم تا هر ساله تعداد فارغ‌التحصیلان ما با تعداد ورودی برابری کند، عنوان کرد: در سال گذشته 500 دانشجو ورودی ما در این دانشگاه بود که امسال با پیگیری‌های لازم این تعداد به یک هزار دانشجو می‌رسد.

* ساماندهی قله دماوند به عزم و اراده‌ای ملی نیازمند است

بخشدار لاریجان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رینه در تاریخ خود بزرگان و علمای زیادی را تحویل جامعه داده، گفت: بخش لاریجان مازندران 350 شهید در جنگ تحمیلی و ایام انقلاب تقدیم اسلام کرده که 42 شهید به شهر رینه تعلق دارد.

محمدرضا نصیری با اعلام اینکه دماوند نخستین و زیباترین قله مخروطی دنیا است، گفت: این قله به عنوان آیت و نشانه خداوند بوده و از لحاظ معنوی برای‌مان بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید اینکه جهان به این قله به عنوان همای سعادت می‌نگرد، عنوان کرد: دوستداران طبیعت نشان دادند که واقعا دوستدار دماوند هستند و علاقه خاصی به این قله مرتفع دارند.

نصیری با اعلام اینکه باید الطاف بزرگ الهی را شاکر و قدردان باشیم، ابراز داشت: برگزاری این مراسم نوعی شکرگزاری به درگاه خداوند و نمادی برای اندیشیدن در مقابل عظمت الهی است.

بخشدار لاریجان مازندران با تاکید اینکه دماوند در روزهای ابری هر ساعت به اشکال زیبا و متفاوتی در می‌آید، متذکر شد: مسئولان در راستای ساماندهی دماوند ما را یاری کنند البته برای ساماندهی به این قله با عظمت و ماندگار با توجه به اهمیت آن نیاز به عزم و اراده‌ای ملی داریم.

این مسئول با اعلام اینکه فقط ثبت ملی دماوند کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید به این قله توجه ویژه‌ای شود و برای صعود کوهنوردان در رینه به این شهر به عنوان پایتخت کوهنوردی ایران اسلامی نگاه خاصی انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول