اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی پژوهشکده قنات فردوس خبر داد

اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار به پژوهشکده قنات فردوس

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی پژوهشکده قنات شهرستان فردوس از اختصاص مبلغ 300 میلیون ریال اعتبار به پژوهشکده قنات این شهرستان خبر داد.

اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار به پژوهشکده قنات فردوس

علی زال‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: با همکاری شورای شهر اسلامیه و شرکت آبیاری "میاه بلده" بهترین و مطلوب‌ترین فضا در شهر اسلامیه به ساختمان پژوهشکده قنات فردوس اختصاص یافت.

وی با اشاره به کمک خیران و فرهیختگان برای راه‌اندازی و تجهیز پژوهشکده قنات فردوس گفت: در سال جاری مبلغ 300 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان به تجهیز این مرکز اختصاص داده شد.

مدیر اجرایی پژوهشکده قنات فردوس از تجهیز آزمایشگاه تخصصی متناسب با حوزه‌های آب و زمین در این پژوهشکده خبر داد و هدف از راه‌اندازی پژوهشکده قنات در این شهرستان را علاوه بر اجرای کار پژوهشی در قالب طرح‌های مختلف، ایجاد ایده‌ها و طرح‌های جدید در حوزه مسائل مربوط به حوزه قنات عنوان کرد.

زال‌حسینی افزود: تحقیق در زمینه‌های مختلف قنات، دستیابی به دانش فنی از طریق انجام طرح‌های مطالعاتی، پژوهش‌های آزمایشگاهی و میدانی به منظور توسعه و انتقال دانش و فناوری مربوط به قنات و حفاظت از ارزش‌های آن به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی ملت ایران از جمله فعالیت‌های پژوهشکده قنات در شهرستان فردوس است.

وی تصریح کرد: با عنایت ریاست دانشگاه بیرجند برای اجرای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در پژوهشکده قنات شهرستان فردوس اعتبار ویژه‌ای از سوی دانشگاه بیرجند نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی پژوهشکده قنات فردوس یادآور شد: شهرستان فردوس دارای قنوات زیادی است که قنات بلده به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین قنات این شهرستان دارای قدمتی یک‌هزار ساله و از بیشترین میزان دبی آب برخوردار است.

زال‌حسینی به اهمیت قنات بلده در کشاورزی و آبیاری باغات سطح شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: این قنات تاریخی از 72 چشمه تشکیل شده که در حال حاضر 16 چشمه آن فعال است.

وی به تشکیل گروه‌های پژوهشی در حوزه اقتصاد قنات، هیدرولیک قنات، آبخیزداری و احیای قنات در پژوهشکده قنات شهرستان فردوس اشاره کرد و افزود: بررسی و پژوهش در ارتباط با قنات بلده شهرستان فردوس نیز از جمله کارهای پژوهشی در پژوهشکده قنات شهرستان فردوس است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول