اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

ارائه طرح استفاده از آب‌های پیرامونی به کمیسیون کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مطرح شدن طرح استفاده از آب‌های پیرامونی با تکیه بر مطالعات دقیق علمی در این کمیسیون خبر داد.

ارائه طرح استفاده از آب‌های پیرامونی به کمیسیون کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی ظهر امروز در سومین همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی در اراک اظهار داشت: از آنجا که سرمایه‌گذاری در استخراج آب‌ها و استفاده از آب‌های پیرامونی کشور به اندازه استخراج نفت و سرمایه‌گذاری در این صنعت با ارزش و با اهمیت است، طرح استفاده از آب‌های پیرامونی در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: یکی از مزایای این طرح استفاده از روش‌های نوین در شیرین کردن آب‌ها با قیمت 10 هزار ریال در هر متر مکعب است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: آب نقش بسیار اساسی در بخش کشاورزی و استقلال کشور دارد و در حفظ و بهره‌برداری مناسب از آن همه سهیم هستند.

رجایی با اشاره به کمبود آب در برخی از مناطق کشور بیان کرد: در برخی از مناطق که به دلیل کمبود آب امکان کشت مستقیم وجود ندارد می‌توان از کشت‌های فشرده و گلخانه‌ای بهره برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ سرمایه‌گذاری در این حوزه چهار درصد است که اگر به 10 درصد برسد می‌توان بیش از یک میلیون شغل پایدار در کشور ایجاد کرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی نیز گفت: در حال حاضر از 165 میلیون هکتار مساحت ایران 35 درصد را مناطق فراخشک و بیابان‌های واقعی تشکیل می‌دهد.

محمدرضا عاشوری افزود: امروز توسعه کویر و افزایش بیابان تهدیدی جدی است که می‌توان با تقویت پوشش گیاهی، بوته‌کاری، نهال کاری، ذخیره بارش‌ها و احداث بادشکن با توسعه کویر به مقابله پرداخت.

دبیر همایش ملی مقابله با بیابان‌زایی و توسعه پایدار تالاب‌های کویری ایران نیز با اشاره به ارسال یک هزار و 100 مقاله از سوی محققان، پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور به دبیرخانه همایش بیان داشت: چند نفر از صاحب‌نظران حوزه منابع طبیعی در قالب کمیته علمی مسئولیت بررسی و پایش این مقالات را بر عهده داشتند.

نورالله عبدی افزود: از بین مجموع مقالات 50 مقاله برای ارائه شفاهی و 800 مورد نیز به صورت پوستر پذیرفته شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول