اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ملاک ارزیابی جهاد کشاورزی فعال کردن مرغداری‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملاک ارزیابی ما از عملکرد جهاد کشاورزی این استان فعال کردن مرغداری‌هاست که باید به سرعت این کار را انجام دهند.

ملاک ارزیابی جهاد کشاورزی فعال کردن مرغداری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در دوره پیش از انقلاب روزگاری که دلال‌ها و واسطه‌ها میوه را گران کردند یادم می‌آید که مردم یزد 24 ساعت میوه نخریدند و همین موجب شد که این قیمت کاذب شکسته شود.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با گرانی هم مردم و هم مسئولان وظایفی برعهده دارند، ابراز داشت: اگر چنین تعاملی وجود نداشته باشد گرانی راه خود را طی می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که باید فرهنگ صرفه‌جویی و درست مصرف کردن را در استان جا انداخت، عنوان کرد: این موضوع منافی با مهمان‌پذیری و رأفت و مهربانی قوم لر نیست.

این مسئول ارشد استانی با تأکید بر اینکه همه مرغداری‌های استان باید فعال شوند، تصریح کرد: ملاک ارزیابی ما از فعالیت جهاد کشاورزی در استان فعال کردن مرغداری‌هاست.

صابری در ادامه افزود: جهاد کشاورزی باید انگیزه تولید را بالا ببرد و به طور مرتب از واحدهای مرغداری سرکشی و بازدید کنند و اگر مشکلی پیش روی مرغداران وجود دارد آن را برطرف کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 10 درصد مرغداران ممکن است مشکل زیست محیطی داشته باشند و یا چهار درصد آن‌ها مشکل تغییر کاربری داشته باشند، افزود: این مشکلات را می‌توان با درایت از بین برد به شرط این که در مرغدار انگیزه تولید ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: بازرگانی نیز باید به کمک بازار آمده و قیمت‌ها را بیشتر کنترل کند چرا که قیمت‌های کنونی در بازار استان با قیمت‌های تمام شده فاصله بسیار زیادی دارد.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این نکته که همه مشکلات از جمله افزایش قیمت‌ها ربطی به استکبار و دشمنان خارجی ندارد، عنوان کرد: خوراک دام و طیور چه ربطی به قیمت طلا و دلار دارد.

صابری ابراز داشت: موضوع آب و نان مردم را به آن سوی مرزها متصل نکنیم چرا که برخی از مشکلات حاصل کم‌کاری و ندانم‌کاری‌های ماست.

وی گفت: پشت مافیای مرغ و این گرانی بازی بود و برخی این‌گونه به مردم جفا کردند چرا که همه این نهاده‌ها در کشور وجود دارند و انبارها مملو از این گونه مواد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گرانی مرغ دعوای شخصی و لج و لج‌بازی میان برخی افراد بود که برای خودستایی و نه برای رضای خدا این گونه عمل می‌کردند.

این مسئول به برخی علل و عوامل در گرانی مرغ اشاره کرد و گفت: چرا اکنون انبار پشتیبانی امور دام پر شده و نمی‌توانند مواد را نگه دارند و علت چیست که کارخانجات تولید دام و طیور تعطیل شده‌اند و علت در این است که ما تنها به واردات ارزان و آسان دل خوش کرده‌ایم.

وی ضد انقلاب را گاه در درون دانست و گفت: ضد انقلاب همواره در بیرون نیست و ممکن است در درون نیز رسوخ کرده باشد که همین گران شدن مرغ ارتباط نزدیکی با نفوذ ضد انقلاب دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول