اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب منطقه‌ای بوشهر:

مدیریت منابع آبی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشاورزی است

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: مدیریت منابع آبی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشاورزی است.

مدیریت منابع آبی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حسین باشی‌زادگان ظهر امروز در نشست مشارکتی ایجاد تشکل‌های آب‌بران در آبپخش اظهار داشت: آب یکی از عناصر اصلی و اساسی در توسعه کشاورزی است و محدودیت این منابع بر ضرورت برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح بر این منابع تاکید دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر خشکسالی ضربه‌های سنگینی به کشاورزی منطقه وارد کرده و تنها راه برون‌رفت از این مسئله، مدیریت صحیح منابع آبیاری است.

باشی‌زادگان بیان داشت: برای مدیریت صحیح منابع آبیاری و برنامه‌ریزی دقیق حضور مردم و کشاورزان ضروری و غیر قابل انکار است و با ایجاد تشکل‌های آب‌بران این مهم تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله ابتدایی در شبکه آبپخش شش تعاونی آب‌بران تشکیل می‌شود اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های آب منطقه‌ای استان در شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش ایجاد شش تشکل آب‌بران پیش‌بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: این تعاونی‌ها به زودی در یکی از مناطق طراحی و به صورت پایلوت فعالیت خویش را آغاز می‌کنند و پس از آن شاهد تعمیم تعاونی‌های آب‌بران به مناطق دیگر این شبکه خواهیم بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با تاکید بر آنکه ایجاد تشکل‌های آب‌بران سبب افزایش بهره‌بری می‌شود یادآور شد: انتقال مدیریت به مردم فواید فراوانی به همراه دارد که ایجاد اشتغال، خودباوری و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین دلایل انتقال مدیریت مشارکتی به مردم خواهد بود.

وی تاکید کرد: منابع ارزشمند آبی متعلق به مردم و کشاورزان هستند و مدیریت بر این منابع از حقوق مردم است که ایجاد تشکل‌های آب‌بران این مهم را محقق می‌سازد.

باشی‌زادگان گفت: پس از ایجاد تشکل‌های آب‌بران شرکت آب منطقه‌ای استان و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در تعامل کامل با این تشکل‌ها فعالیت می‌کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: شبکه‌های آبیاری و زهکشی آبپخش قدمتی 70 ساله دارد و ترمیم و نوسازی آن از اهداف مهم آب‌منطقه‌ای و شرکت بهره‌برداری است.

باشی‌زادگان بیان داشت: با هماهنگی نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب منطقه‌ای اختصاص ردیف اعتباری مستقلی را برای این شبکه در دستور کار داریم که در مرحله پیگیری‌ آن هستیم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول