اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

اسرائیل غاصب ریشه فتنه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه ریشه این فتنه از اسرائیل غاصب نشأت گرفته و اوباما نیز از اسرائیلی‌ها رودست خورده است گفت: آمریکایی‌ها در حاکمیت صهیونیست‌ها زندگی می‌کنند و ریشه همه جنایت‌ها در اسرائیل است.

اسرائیل غاصب ریشه فتنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: زمانی که سلمان رشدی با اقدام کثیف و خبیث خود به مقدسات اسلامی توهین کرد امام(ره) سیلی محکمی به وی زد که می‌طلبد امروز نیز با سازندگان این فیلم برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

وی بر لزوم برخورد جدی جهان با این حادثه شرم‌آور تاکید کرد و افزود: توهین به پیامبر توهین به همه انبیا است کشورهای اسلامی و ادیان دیگر باید یکپارچه شده و در برابر این جنایت بایستند قطع رابطه و تحریم اقتصادی آمریکا و صهیونیست بهترین پاسخ به سازندگان این فیلم و حامیان آن‌هاست.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه دنیای اسلام در برابر این توهین‌ها ساکت نخواهد نشست بیان کرد، دولت‌مردان آمریکا باید به اقدامات خطرناک خود در توهین به مقدسات امت اسلامی پایان داده و بیش از این موجب خشم و نفرت مسلمانان نشوند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه ساخت فیلم اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم وظیفه مسلمانان را دو چندان کرده است تصریح کرد: پخش این فیلم وظیفه مراجع عالی‌قدر، هنرمندان، دانشگاهیان، علما، دانش‌آموزان و همه مردم مسلمان را سنگین‌تر کرده است هنرمندان باید بکوشند با ساخت فیلم، شخصیت بزرگ حضرت محمد(ص) را به همه جهان معرفی کنند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه ساخت و انتشار این فیلم در واقع عجز و ناتوانی دشمنان در برابر امت اسلام و بیداری اسلامی را نشان می‌دهد ابراز داشت: ساخت این فیلم قلب مسلمان‌ها را به درد آورد.

وی ادامه داد: آزادی زیر سوال بردن مقدسات نیست برای غربی‌ها آزادی به معنای بی‌بند و باری و اهانت کردن به اسلام و اهل بیت(ع) است آمریکا و اسرائیل امروز به افرادی که ضد اسلام هستند پناه می‌دهد که می‌طلبد مسلمان‌ها در برابر این دو دشمن یکپارچه شده اجازه ندهند این کوته‌فکران به مقدسات اسلامی توهین کنند.

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه ریشه این فتنه از اسرائیل غاصب نشأت گرفته و اوباما نیز از اسرائیلی‌ها رودست خورده است خاطر نشان ساخت: ریشه همه حوادث و جنایات‌ها در اسرائیل است مسلمانان باید دشمن واقعی را بشناسند و با قدرت در برابر آن بایستند.

وی مهم‌ترین هدف دشمنان از ساخت فیلم موهن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را جلوگیری از گسترش موج اسلام‌خواهی در غرب دانست و گفت: انتشار فیلم اهانت به پیامبر اکرم(ص) نشان می‌دهد که دشمنان تا چه اندازه از دین اسلام هراس دارند و سعی دارند با اسلام هراسی مانع از گرایش مردم جهان به دین اسلام شوند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: دشمنان پیامبر از همان زمان که محمد مصطفی(ص) به عنوان پیامبری مبعوث شد از هیچ تهمت و دروغی علیه ایشان دریغ نکردند اما چشمه پرفروغ این شخصیت عالم روزبه‌روز فروزان‌تر شد و هر خاکستری که بر روی آن ریخته می‌شد آن را درخشان‌تر می‌کرد.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) نور جهانگیری بود که همچنان جاودانه مانده است خاطر نشان ساخت: امروز بعد از گذشت هزاران سال همچنان مردم به سمت پیامبر خدا جذب می‌شوند این در حالی است که دشمنان می‌کوشند این چراغ پرفروغ را خاموش کنند اما باید بدانند تلاش آن‌ها هیچ‌گاه به ثمر نخواهد نشست.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم تربیت شده الهی است و ائمه اطهار(ع) تربیت شده پیامبر هستند اظهار داشت: توهین به ساحت مقدس پیامبر قبل از انقلاب وجود داشت اما با پیروزی انقلاب و پیشرفته شدن تکنولوژی‌ها، توهین به رسول خدا شدت بیشتری گرفت به طوری که امروز می‌بینیم آمریکا و صهیونیست گستاخانه با ساخت فیلم اهانت‌آمیز به شخصیت پیامبر توهین می‌کنند.

گفتنی است اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، هفته دفاع مقدس و هفته حج از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول