اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان:

همدان دارای بالاترین حجم زائران در غرب کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان گفت: استان همدان دارای بالاترین حجم زائران حج، عمره مفرده و عتبات عالیات در غرب کشور است.

همدان دارای بالاترین حجم زائران در غرب کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن هفته حج قرار داریم و باید نه تنها در این ایام بلکه در طول سال همواره به کنگره عظیم حج توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: استان همدان در غرب کشور از بیشترین حجم زائران حج، عمره مفره و عتبات عالیات برخوردار است و هر ساله قریب به 11 هزار زائر به عمره مفرده و قریب به 30 هزار زائر به کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: امسال نیز یک هزار و 478 زائر در قالب 10 کاروان برای انجام مناسک حج واجب راهی سرزمین وحی می‌شوند و هر کاروان دارای روحانی، پزشک، مدیرکاروان، معاون و دیگر عوامل اجرایی است.

وی با بیان اینکه مراسم حج امسال متفاوت با سنوات گذشته است، گفت: سالیان طولانی امید داشتیم تمام زائران ایرانی نیز به مانند سایر کشورهای شرکت کننده در مناسک حج از لباس متحدالشکل استفاده کنند تا استفاده از لباس شخصی توسط برخی زائران شأن ایران را زیر سوال نبرد که با یاری خداوند این امر محقق شد و امسال تمام زائران مرد دارای لباس یک رنگ و متحدالشکل هستند.

اسماعیلی ادامه داد: مسائل مربوط به پرواز، مسکن، تغذیه و تدارکات زائران فراهم شده و ما تنها منتظر فرا رسیدن زمان حج هستیم.

وی تصریح کرد: حج نه تنها جهان اسلام بلکه دنیای بشریت را اصلاح کرده و تمام جهانیان را به ایمان و اسلام دعوت می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: اگر حج به معنای واقعی خود به دست اهلش سپرده شود بسیار اثرگذارتر است، چنانکه در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری با سخنان گهربار خود جهان را دگرگون کرده و موجب شادی دوستان و ناراحتی دشمنان شدند.

وی تأکید کرد: تمام مسلمانان برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) انتظار می‌کشند تا به واسطه ایشان جهان پر از عدل و داد شود.

اسماعیلی خطاب به نمازگزاران افزود: امروز جهان اسلام عزادار توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) است و ایران اسلامی نیز فریاد خود را علیه دشمنان سر می‌دهد، اما بدانید دشمن احمق است و خداوند دشمن را نفهم قرار داده است.

وی اظهار کرد: نه تنها کشورهای اسلامی مصر، تونس و اردن بلکه حتی یهودیان فلسطین اشغالی نیز در اعتراض به هتک حرمت به مقدسات اسلام تظاهرات کردند، بنابراین آمریکا امروز ذلیل است و دست جنایتکار آمریکا و اسرائیل در هر قطره خونی که در جای جهان به زمین می‌ریزد دخالت دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در پایان گفت: امروز تمام سران کفر به درک واصل شده و بقیه نیز به دنبال آنها می‌روند و آنچه باقی می‌ماند اسلام و مسلمانان هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول