اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

ترویج اخلاق در جامعه موجب نجات بشر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت:هر چه اخلاق در جامعه بیشتر تعمیم داده شود، می‌تواند نجات دهنده باشد.

ترویج اخلاق در جامعه موجب نجات بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در محل مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان اظهار داشت: قرآن کریم در آموزه‌های خود همواره به طعام حلال و پاکیزه تأکید دارد که در زمان حاضر در دنیا برای سلامت فرد و جامعه به آن بیشتر توجه شده است.

وی با اشاره به تأکید قرآن کریم بر حفظ محیط زیست عنوان کرد: باید این امر را نیز همواره مورد توجه ویژه قرار دهیم.

کمالی‌ با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق پزشکی، ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که من برای تعمیم مکارم اخلاق در جامعه مبعوث شدم که این امر بر ضرورت رعایت اخلاق در همه زمینه‌ها از جمله حوزه پزشکی تأکید دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان عنوان کرد: هر چه اخلاق در جامعه بیشتر تعمیم داده شود، می‌تواند نجات دهنده باشد.

کمالی‌ با اشاره به پیشرفت‌های طبی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران‌ خاطرنشان کرد: قرار گرفتن ایران اسلامی در رتبه 15 جهان در جراحی قلب و بیماری‌های قلب، دارا بودن رتبه 10 در پیوند عضو و ممتاز بودن در حوزه دارو از جمله موفقیت‌های کشور در حوزه بهداشت و درمان است.

معاون استاندار کرمان‌ افزود: در استان کرمان نیز گام‌های بلندی در حوزه بهداشت و درمان برداشته شده‌ و می‌طلبد تلاش‌های بیشتری در این حوزه انجام شود.

کمالی به فعالیت چهار دانشگاه علوم پزشکی در کرمان، بم، جیرفت و رفسنجان اشاره کرد و گفت: 7 هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی به انتخاب شعار "سلامت حضور، از غیبت تا ظهور" در چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: بسترسازی اصلی ظهور در حوزه‌های فکری، علمی، خرد، اندیشه، بصیرت، رشد و توسعه همه جانبه در ابعاد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کمالی ابراز داشت: اگر در جامعه، نظام صحیح تغذیه و مصرف تبیین شود، نظام اقتصادی جامعه، سلامت اجتماعی و سلامت مردم و جامعه تأمین می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول