اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اخلاق‌مداری برای نجات جان بیماران محور حرفه پزشکی است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: اخلاق‌مداری و تلاش برای نجات جان بیماران محور حرفه پزشکی است.

اخلاق‌مداری برای نجات جان بیماران محور حرفه پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در پیامی به مناسبت روز پزشک که امروز نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده، آورده است: شاغلان حرفه پزشکی به دور از مادی‌گرایی و منفعت‌طلبی در راه نجات جان بیماران و ارتقاء سطح سلامت جامعه می‌کوشند که این خود رسالتی خطیر است.

در این پیام آمده است: مسئولان و مدیران حوزه سلامت با برنامه‌های کارآمد بستر ارتقای جایگاه جامعه پزشکی را فراهم آورده و راهکارهای ترویج و اشاعه ارزش‌های معنوی و اخلاق پزشکی را بیش از پیش مهیا کنند.

در ادامه این پیام آمده است: بهره‌مندی از توانمندی و تخصص تمامی نیروهای پزشک و حل مشکلات حوزه پزشکی برای بهبود شاخص‌های سلامت جامعه اصل است چرا که انسان سالم، محور توسعه پایدار و جامعه پویا است.

استاندار مرکزی در ادامه این پیام با اشاره به اینکه در پیشینه تاریخی، فرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردم سرزمین کهن ایران اسلامی، همواره طبابت و طبیب از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، آورده است: نامگذاری ایام فرصت مغتنمی برای اندیشیدن درباره مصادیق و مضامین عنوان‌ها می‌باشد که به همین منظور به میمنت سالروز تولد (حکیم بوعلی سینا) یکی از اسطوره‌های علم و دانش این دیار به عنوان روز پزشک نام گرفته است.

استاندار مرکزی در این پیام یادآور شده است: روز پزشک به خوبی نشانگر پیوند ناگسستنی علم طب با دانش روز و جایگاه والای دانشمندان این مرز پرگهر به عنوان پدر دانش پزشکی در جهان است.

شعبانی‌فرد در ادامه این پیام از تلاش‌ها و خدمات صادقانه سفیدپوشان در زمینه حفظ و تقویت سلامتی افراد و معالجه بیماران قدردانی و تشکر کرده است.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول