اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد

توجه به ترویج اخلاق و روحیه پهلوانی در عرصه ورزش

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بر ضرورت رعایت اخلاق و روحیه پهلوانی در عرصه ورزش و نهادینه‌ کردن آموزه‌های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد.

توجه به ترویج اخلاق و روحیه پهلوانی در عرصه ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی ظهر امروز در مراسم تجلیل از ورزشکاران بسیجی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری شجره طیبه بسیج تاکنون شاهد خدمات بسیاری توسط بسیجیان مخلص و متدین بوده‌ایم.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هجمه‌های مختلف فرهنگی و اعتقادی علیه جوانان مسلمان ایرانی هستیم، لذا در این مسیر با تأسی از منویات عالمانه امام راحل(ره) شجره طیبه بسیج شکل گرفت و هم‌اکنون این نهاد انقلابی با بهره‌مندی از تفکری پیش‌رو به عنوان عاملی هویت‌بخش جوانان ایرانی را در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان مصون می‌دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: ترویج تفکر بسیجی در بین جوانان ایرانی تنها راهکار هویت‌بخش است و باید همه اقشار مختلف مردم در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: دین اسلام همواره به عنوان دین کامل و جهان شمول به تمامی زوایای یک زندگی سالم می‌اندیشد و همه راه‌های منتهی به سعادت دنیا و آخرت را برشمرده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام همواره حفظ بهداشت و تندرستی را لازم می‌داند و طبیعتاً ورزش نیز به عنوان پیش‌نیاز تندرستی مورد تأیید اسلام است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: امروزه ورزش در زندگی مردم دنیا نقش مهمی دارد، میلیون‌ها نفر به آن اشتغال دارند و چندین برابر آن نیز تماشاگر و طرفدار برنامه‌های مختلف ورزشی‌اند.

به گفته وی، ورزش در بیشتر موارد استحکام‌بخش وحدت ملی و اجتماعی جوامع بوده و فضایل و رذایل رایج در آن منعکس کنندۀ فضایل و رذایل حاکم بر آن جامعه است.

حجت‌الاسلام فراشی تصریح کرد: اخلاق ورزش یکی از موضوعات اخلاق کاربردی است که برای سنجش تصمیمات عملی اخلاقی و مواجهه با مسائل، رفتارها و سیاست‌های اخلاقی در عرصه‌های مختلف اجتماعی کاربرد دارد.

به گفته وی، دستگاه‌های متولی امور ورزشی و ورزشکاران باید به وظایف اخلاقی خود آشنا بوده و آن را به تناسب در میادین ورزشی به کار گیرند.

وی اضافه کرد: اگر سازمان ورزشی دارای قوانین و منشور اخلاقی نباشد، یک ورزشکار هم نمی‌تواند به وظایف خود آشنا شده و خود را در زمینه ورزش متخلق به اخلاق نماید.

حجت‌الاسلام فراشی افزود: افعال اخلاقی ارزشمند، برتر از ارزش‌های مادی است به گونه‌ای که هر انسانی در برابر آن خضوع و احترام می‌کند هر چند خود نتوانسته باشد بدان‌ها عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام آن چه در اخلاق عمومی وجود داشته و متناسب و قابل پیاده شدن در میادین ورزشی است، باید مورد توجه ورزشکار قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول