اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برنامه 5 ساله

6 دانشکده در مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت از تاسیس 6 دانشکده در این مؤسسه در برنامه چشم‌انداز پنج ساله خبر داد.

6 دانشکده در مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمدصادق سنگی با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای تاسیس این مؤسسه از سال 86 آغاز شد ابراز کرد: بیش از دو سال طول کشید تا مجوز این مؤسسه از وزارت علوم اخذ شد.

وی همچنین افزود: ما پس از فراهم کردن مقدمات از سال گذشته رسما کار خود را شروع کردیم، البته قبل از وزارت علوم، ما مجوزی از وزارت ارشاد برای فعالیت‌های فرهنگی گرفتیم.

سنگی اضافه کرد: با همین مجوز دوره‌های مشاوره و اخلاق کاربردی را از سال 89 با 54 طلبه آغاز کردیم که البته این دوره‌ها در حال حاضر متصل به دوره‌های رسمی مؤسسه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اخلاق و تربیت و همه علوم مرتبط با آن جزو قلمرو کاری ماست گفت: نیاز جامعه به مباحث اخلاقی و تربیتی امر بدیهی است و هر چه جلوتر می‌رویم، این نیاز بیشتر می‌شود و لذا تدوین یک نظام جامع اخلاق و تربیت یک امر الزامی است.

وی خاطر نشان کرد: بی‌شک ما اگر بخواهیم اهداف مقدس انقلاب اسلامی را پیگیری و دنبال کنیم، نیاز به تدوین و ارائه یک نظام جامع اخلاقی داریم.

معاون آموزش مؤسسه اخلاق و تربیت بیان داشت: در سال جدید تحصیلی از طریق آزمون سراسری، دو رشته اخلاق کاربردی و روانشناسی اسلامی را پذیرش می‌کنیم، ضمن اینکه مجوز یک آزمون اختصاصی را داریم که امیدواریم بتوانیم در چهار رشته آن را برگزار کنیم.

وی افزود: ما در این مؤسسه از اساتید حوزوی و دانشگاهی بهره می‌گیریم که البته اساتید دانشگاهی ما نیز دغدغه‌های حوزوی و معنوی دارند.

سنگی تاکید کرد: در برنامه جامع این مؤسسه تاسیس شش دانشکده اخلاق، تربیت، روانشناسی، مطالعات خانواده، تربیت مربی اخلاق و عرفان پیش‌بینی شده که امیدواریم در مدت پنج سال این دانشکده‌ها را ایجاد کنیم.

وی گفت: به لطف و عنایت مقام معظم رهبری در سایت دانشگاهی پردیسان زمینی را به ما اختصاص داده‌اند که با حل شدن مشکل بودجه در سال‌های آتی به تدریج کار ساخت و ساز را آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول