اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار صومعه‌سرا:

صومعه‌سرا نیازمند طرح‌های هنرمندانه است

خبرگزاری فارس: شهردار صومعه‌سرا گفت: صومعه‌سرا نیازمند طرح‌های هنرمندانه در حوزه‌های مجسمه‌سازی، تندیس و نمادسازی برای افزایش جلوه‌های این شهر است.

صومعه‌سرا نیازمند طرح‌های هنرمندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسین احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: صومعه‌سرا دارای بالاترین ظرفیت‌های توسعه شهری و یک مجموعه بکر گردشگری است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های طبیعی در جذب و توسعه گردشگری از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است، افزود: وجود بیشترین بخش از تالاب خزر در صومعه‌سرا و جلوه فوق‌العاده طبیعی در آن یکی از این مناطق گردشگرپذیر محسوب می‌شود.

شهردار صومعه‌سرا، تقویت فضای گردشگری شهری و طبیعی و توسعه پایدار را ارزشمند خواند و ادامه داد: شهرداری و شورای شهر صومعه‌سرا با ارائه این راهکارها و پارامترهای مناسب گردشگری در سال گذشته رتبه برتر استانی را کسب کردند.

وی صومعه‌سرا را یکی از شهرهای مهم گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید زیر ساخت‌های موجود در این شهر را هماهنگ با ساخت و سازها افزایش داد.

احمدی با بیان اینکه اکنون زیر ساخت‌های صومعه‌سرا هماهنگ با توسعه شهری و فضای ساخت و سازها نیست، اذعان کرد: کوچه‌های تنگ و نامناسب از مهم‌ترین دلایل ناهماهنگی زیرساخت‌ها و ساخت و سازهای شهری بوده که در مواقع ضروری مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

وی، آتش‌سوزی اخیر چند ساختمان در کوچه حسینی‌پناه صومعه‌سرا و عدم حضور به موقع خودروهای آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی را یکی از این مشکلات برشمرد و گفت: در روز حادثه خودروهای آتش‌نشانی با سختی امکان خدمات‌دهی داشتند که امیدواریم در آینده نزدیک این مسائل برطرف شود.

این مسئول، پیشرفت صومعه‌سرا در ساخت جایگاه‌های سوخت طبیعی را بسیار خوب دانست و متذکر شد: اکنون صومعه‌سرا رتبه دوم استانی را در ساخت جایگاه‌های سی‌ان‌جی پس از رشت دارد.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته شهرداری صومعه‌سرا در راستای کاهش بار ترافیکی در این شهرستان اذعان کرد: برای اجرای طرح جدید کاهش بار ترافیکی و یک طرفه کردن برخی خیابان‌های پرتردد صومعه‌سرا تاکنون نشست‌ها و رایزنی‌های زیادی با مسئولان مرتبط انجام شده است.

شهردار صومعه‌سرا اضافه کرد: یک طرفه کردن مسیر خیابان برشنورد صومعه‌سرا و برطرف کردن مشکل چهار راه خاکیان از طرح‌های در حال رایزنی است.

وی به نارضایتی مردم صومعه‌سرا از نام‌گذاری این شهر به «شهر پرده‌ها» و عدم تصمیم‌گیری قاطع درباره اجرای طرح پارکبان اشاره کرد و یادآور شد: با تمهیدات جدید  نصب پرده‌های انتصابی و مناسبتی در حال کاهش است.

به گفته احمدی، طرح پارکبان به دلیل اینکه در دراز مدت به نفع صومعه‌سرا نیست، با مخالفت برخی دستگاه‌های مرتبط مواجه است.

وی درباره اجرا نشدن طرح جمع‌آوری خودروهای مسافری خیابان جعفری صومعه‌سرا با وجود تصمیم قاطع شورای ترافیک این شهرستان، اظهار کرد: خودروهای مسافری خیابان جعفری صومعه‌سرا نیاز شهری برای تردد مسافران است و به جای جمع‌آوری باید به فکر ایستگاه جدید و مناسب‌تری در راستای کاهش بار ترافیک شهری برای آنها باشیم.

این مسئول با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا شهر تالابی و منطقه مهم پرورش پیله‌های کرم ابریشم است، افزود: باید شهر را طبق ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و گردشگری آن طراحی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شهرداری صومعه‌سرا در حال رایزنی و تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های هنری جدید در طراحی این شهر است و برای اجرای دقیق و شایسته این کار نیازمند همکاری کارشناسان و هنرمندان با ذوق و باتجربه هستیم.

احمدی، خواستار طرح‌های هنرمندانه سراسر استان در حوزه‌های مجسمه‌سازی، تندیس و نمادسازی برای افزایش جلوه‌های این شهر توسط هنرمندان شد و ابراز کرد: از بین طرح‌های ارائه شده بهترین و زیباترین طرح در طراحی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول