اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 17 سال رایزنی صورت گرفت

اخذ مجوز تدریس رشته نوغان‌داری در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ابریشم صومعه‌سرا از اخذ نخستین مجوز رسمی تدریس رشته «نوغان‌داری» در دانشگاه علمی‌کاربردی این شهرستان پس از گذشت 17 سال رایزنی خبر داد.

اخذ مجوز تدریس رشته نوغان‌داری در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا

سید نبی هادی‌درو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به پرورش و تولید پیله‌های کرم ابریشم در این شهرستان، اظهار کرد: صومعه‌سرا از جمله شهرستان‌های برتر و مطرح در تولید و پرورش نو غان و پیله‌های کرم ابریشم در کشور است.

وی با بیان اینکه پرورش و تولید کرم ابریشم یک دستاورد بزرگ صنعتی و تولیدی در کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: حراست و پاسداری از این سنت پیشینیان و دستاورد بزرگ صنعتی یک اصل مهم و اساسی برای واگذاری آن به نسل‌های آینده است.

مدیر عامل شرکت ابریشم مزرعه پرنیان صومعه‌سرا از اخذ مجوز رسمی تدریس رشته «نو غان‌داری» در دانشگاه علمی‌کاربردی این شهرستان خبر داد و افزود: این اقدام پس از گذشت 17 سال رایزنی و ارائه پیشنهاد به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام شده است.

وی اخذ این مجوز را یک دستاورد با ارزش برای صومعه‌سرا دانست و تصریح کرد: با تدریس علمی و آکادمیک این رشته در دانشگاه جایگاه و میزان تولید نو غان و کرم ابریشم علاوه بر صومعه‌سرا در سطح کشور ارتقا می‌یابد.

به گفته هادی‌درو، رشته نو غان‌داری از این پس در دانشگاه علمی‌کاربردی لیف‌شاگرد صومعه‌سرا بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

وی با اشاره به مقاطع تحصیلی آموزش عالی رشته مذکور در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا اذعان کرد: رشته نوغان‌داری در مرحله اولیه تا سطح فوق دیپلم در دانشگاه علمی‌کاربردی صومعه‌سرا تدریس می‌شود که پس از اخذ مدرک فوق دیپلم علاقه‌مندان می‌توانند تا سطح کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

مدیر عامل شرکت ابریشم مزرعه پرنیان صومعه‌سرا با بیان اینکه مجوز رسمی پذیرش و تدریس رشته نوغان‌داری برای نخستین بار در گیلان به صومعه‌سرا تعلق گرفته است، اضافه کرد: این امر به دلیل شهرت و معروفیت صومعه‌سرا از گذشته تا کنون در راستای تولید و پرورش انبوه نوغان و کرم ابریشم بوده است.

وی از علاقه‌مندان به تحصیل آکادمیک در رشته پرورش نوغان خواست تا برای ثبت نام هر چه سریع‌تر به دانشگاه علمی‌کاربردی لیف‌شاگرد صومعه‌سرا مراجعه کنند و از مزایا و آموزش‌های علمی این رشته برخوردار شوند.

ا‌نتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول