اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهادکشاورزی صومعه‌سرا خبر داد

اجرای طرح تجهیز در اراضی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از اجرای طرح تجهیز در یک هزار و 700 هکتار اراضی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 757 میلیون ریال خبر داد.

اجرای طرح تجهیز در اراضی صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، نعمت قاسمی عصر امروز در جریان افتتاح همزمان از 19 پروژه عمرانی در روستای «نطف» این شهرستان، اظهار کرد: این پروژه‌ها به مناسبت هفته دولت و در راستای اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزارها است.

وی با بیان اینکه طرح تجهیز اراضی در صومعه‌سرا با هدف ارائه خدمات یکسان و آبیاری مناسب به شالیزارها است، تصریح کرد: در مجموع یک هزار و 700 هکتار از اراضی صومعه‌سرا در سال جاری مشمول اجرای طرح تجهیز قرار گرفتند.

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا، 19 بخش از اراضی روستایی صومعه‌سرا را مشمول اجرای طرح تجهیز اراضی مذکور برشمرد و نطف، کلاشم، سنگ‌جوب‌ـپشتم‌سار، سیمبر‌ـلادمخ، کسما‌ـکهنه‌سر، ولد‌ـپشتمخ، پا تاوان، آسیا بسر، لیف‌شاگرد و کلیدبر را از جمله روستاهای اجرای طرح تجهیز عنوان کرد.

وی، خلیفه کنار، منارزه بازار، گاوکده، مرکیه، راسته‌کنار و قصاب‌سرا، پشتم‌سار، زرکام و کلنگ‌ستان را از دیگر روستاهای انجام طرح تجهیز در سال جاری ذکر کرد.

قاسمی با اشاره به مجموع اعتبارات صرف شده برای اجرای طرح تجهیز روستاهای مذکور اذعان کرد: امسال بالغ بر 24 میلیارد و 757 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح تجهیز روستاهای مذکور صرف شده است.

وی به عملکرد بخش امور فنی و زیربنایی اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری بخش امور فنی و زیر بنایی 20 روستا و به طول بیش از 10 کیلو متر مربع برای آبیاری بالغ بر یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا تجهیز و راه‌اندازی خطوط انتقال آب با لوله شده‌اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در 60 روستا برای آبیاری سه هزار هکتار از شالیزارها، تجهیز و نوسازی اراضی 25 روستا در سطحی معادل یک هزار و 700 هکتار و تعمیق و بازسازی بیش از 12 آب‌بندان در 12 روستا را از دیگر خدمات صورت گرفته در بخش امور فنی و زیربنایی اعلام کرد.

وی با اشاره به تولیدات گوشت قرمز و سفید در صومعه‌سرا متذکر شد: امسال تولید 36 هزار تن گوشت مرغ و 350 تن گوشت قرمز در صومعه‌سرا مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته است.

قاسمی، توزیع کودهای شیمیایی برای شالیزارهای صومعه‌سرا را یکی از فعالیت‌های مهم جهاد کشاورزی در سال جاری دانست و افزود: امسال بالغ بر سه هزار و 885 تن کود شیمیایی در بین شالیکاران صومعه‌سرایی توزیع شده است.

به گزارش فارس، همزمان با افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی در صومعه‌سرا، خانه بهداشت روستای نوخاله اکبری با اعتبار 66 میلیون تومان و زیربنای دو هزار متر مربع برای 762 خانوار زیر پوشش و سالن ورزشی تولمات با 200 میلیون تومان اعتبار و 652 متر مربع زیربنا به مناسبت هفته دولت در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول