اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا خبر داد

توزیع 45 تن کنسانتره دامی یارانه‌ای در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از توزیع 45 تن کنسانتره دامی یارانه‌ای بین دامداران این شهرستان خبر داد.

توزیع 45 تن کنسانتره دامی یارانه‌ای در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، نعمت قاسمی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با اشاره به عملکرد حوزه کشاورزی صومعه‌سرا، اظهار کرد: مهم‌ترین بخش فعالیت جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در هفته دولت امسال اجرای طرح تجهیز اراضی بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال بالغ بر یک‌هزار و 700 هکتار از اراضی شالیکاری صومعه‌سرا تجهیز و نوسازی اراضی شده است، تصریح کرد: این مساحت در 19 روستا و با اعتبار حدود 24 میلیارد و 757 میلیون ریال انجام شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا به فعالیت حوزه امور تولیدات دامی این نهاد در سال جاری اشاره کرد و افزود: در یک‌ساله اخیر بیش از 13 مورد فعالیت اساسی و مهم در حوزه امور تولیدات دامی با همکاری کارشناسان و دامداران این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

وی توزیع کنسانتره‌های دامی را از بخش‌های مهم فعالیتی حوزه امور دام دانست و اذعان کرد: بالغ بر 45 تن کنسانتره یارانه‌ای دامی در طول یک سال اخیر بین دامداران صومعه‌سرایی توزیع شده است.

قاسمی، کنسانتره‌های رایگان گاوداران و گاومیش‌داران را جدا از دیگر دام‌ها خواند و متذکر شد: برای گاو و گاومیش‌داران در مدت مذکور 11 تن کنسانتره توزیع شده است.

وی با اشاره به ثبت مشخصات میزان گاو و گاو میش در صومعه‌سرا، یادآور شد: امسال حدود یک‌هزار و 68 رأس گاو و گاومیش در صومعه‌سرا رکوردگیری شده‌اند که از این میزان، تاکنون مشخصات 160 رأس ثبت شده است.

این مسئول نظارت بر توزیع 313 تن سبوس و دیگر نهاده‌های دامی، نظارت بر توزیع 10 تن گندم یارانه‌ای و 456 تن ذرت و نظارت و بررسی بر صدور 720 مورد حواله سوخت مرغداری و دامداری‌ها را از دیگر خدمات بخش امور تولیدات دامی این نهاد عنوان کرد.

وی با تصریح بر اینکه امسال طرح مبارزه با آفات نباتی در راستای کنترل بر کیفیت برنج در شالیزارهای صومعه‌سرا به صورت وسیع انجام شده است، ابراز کرد: در یک سال اخیر بالغ بر سه هزار و 740 هکتار از شالیزارهای صومعه‌سرا مشمول اجرای طرح مبارزه با آفات نباتی قرار گرفت.

قاسمی خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح مبارزه‌ای آفات نباتی، طرح کنترل بیولوژیک آفت ساقه‌خوار برنج نیز در سه هزار هکتار از اراضی صومعه‌سرا انجام شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول