اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای گیلان:

پروژه انتقال آب ماکلوان فومن به صومعه‌سرا مهر ماندگار شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفای گیلان گفت: انتقال آب شرب سالم از ماکلوان فومن به صومعه‌سرا جزو پروژه‌های مهر ماندگار گیلان شد.

پروژه انتقال آب ماکلوان فومن به صومعه‌سرا مهر ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حمید روشن‌روان بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح از ساختمان جدید اداره آبفای شهری بخش گوراب‌زر میخ این شهرستان لازمه خدمت‌رسانی مطلوب به مردم را تجهیز دستگاه‌های اداری به لحاظ فضا و امکانات خدماتی دانست.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید اداره آبفای شهری بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا، اظهار کرد: کلنگ ساخت این ساختمان از سال 88 به زمین زده شد اما عملیات احداث آن به دلیل نبود اعتبار کافی متوقف شد.

مدیر عامل آبفای گیلان ادامه داد: پروژه مذکور با رایزنی‌های بسیار و واریز بودجه مناسب سرانجام در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی ساختمان اداری قبلی اداره آبفای شهری بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا در یک دهنه مغازه این بخش دایر بود که با وجود فضای محدود به مردم در راستای کاهش مشکلات آب و فاضلاب آنها خدمات‌رسانی می‌کرد.

روشن‌روان با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در گیلان تصریح کرد: مدیران نباید تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه‌های خود اقدام به احداث پروژه‌های دیگر کنند.

وی از اجرای 15 پروژه آب و فاضلاب در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: از این تعداد دو پروژه از پروژه‌های مهم استان محسوب می‌شود.

مدیر عامل آبفای گیلان طرح آبرسانی به غرب نزدیک از ماکلوان فومن به سه شهر صومعه‌سرا، فومن و شفت را یکی از این پروژه‌های مهم استانی برشمرد و اذعان کرد: این پروژه شامل یک مخزن 15 هزار مترمکعبی در ماکلوان فومن، مخزن 15 هزار متر مکعبی با 87 درصد پیشرفت فیزیکی در صومعه‌سرا و مخزن 10 هزار متر مکعبی در فومن است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 22 حلقه چاه سرچشمه گرفته از رودخانه قلعه رودخان فومن برای اجرای این پروژه حفر شده است، تصریح کرد: تمام این چاه‌ها حفر و از نظر استاندارد آزمایش شده‌اند و اکنون درحال ساخت خطوط انتقال آن هستیم.

روشن‌روان از قرار گرفتن سه پروژه گیلان در قالب طرح «مهر ماندگار» خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب شرب سالم ماکلوان فومن به صومعه‌سرا جزو پروژه‌های مهر ماندگار این استان است.

وی ابراز کرد: تکمیل پروژه انتقال آب به غرب در قالب مهر ماندگار را بالغ بر 23 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: پروژه مذکور در راستای دو یا سه مرحله تا پایان امسال در این استان انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان تکمیل پروژه شبکه فاضلاب سه بخش مرکزی، گوراب‌زرمیخ و تولمات صومعه‌سرا را از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان برشمرد و متذکر شد: تمام پروژه‌های شبکه فاضلاب گیلان در مدت پنج سال آینده انجام و تکمیل می‌شود.

به گفته وی، اجرای شبکه فاضلاب صومعه‌سرا و 9 شهرستان دیگر این استان تا پایان اجرای برنامه پنجم توسعه تمدید شده است.

روشن‌روان با اشاره به بودجه اختصاصی به بخش فاضلاب صومعه‌سرا در سال جاری اظهار کرد: امسال بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان به بخش تکمیل فاضلاب صومعه‌سرا اختصاص یافته است.

وی با تصریح بر اینکه طرح فاضلاب صومعه‌سرا به دلیل گستردگی از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: تمام تلاش ما برای استفاده بهینه و درست از این میزان بودجه اختصاصی بخش فاضلاب در صومعه‌سرا است اما برای ادامه کار نیازمند مشارکت مالی غیر از مشارکت مالی دستگاه‌های دولتی هستیم.

این مسئول به پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و متذکر شد: در این هفته 21 پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 175 میلیون تومان در هفت شهرستان و 10 شهر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول