اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا خبر داد

حذف 2 رشته آموزش عالی در دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا از حذف دو رشته «تربیت بدنی و علوم ورزشی» و «مدیریت بازرگانی» این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حذف 2 رشته آموزش عالی در دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا

حمید منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا دانشگاه پیام نور را از مراکز مطرح و مهم کشور به لحاظ ساختار و آموزش دانست.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا برای سال تحصیلی جدید تصریح کرد: دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا از نظر ساختمان و امکانات رفاهی آموزش و با وجود اساتید برجسته علمی، آماده جذب دانشجوی جدید در ترم پاییز است.

رئیس دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا از جذب 350 دانشجو در سال تحصیلی جدید این دانشگاه خبر داد و افزود: این میزان دانشجو در شش رشته علمی و آموزش عالی مشغول به تحصیل می‌شوند.

* فارغ‌التحصیلی 250 دانشجو در دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا

وی به تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه مذکور اشاره کرد و گفت: در راستای سه ترم نخست، دوم و تابستانه بالغ بر 250 دانشجو از دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا فارغ‌التحصیل می‌شوند.

منصوری یکی از مشکلات اساسی در دانشگاه‌های پیام نور را عدم هماهنگی آماری از میزان دانشجویان فارغ‌التحصیل با ورودی‌های جدید عنوان کرد و افزود: همواره جذب دانشجو در دانشگاه پیام نور از میزان فارغ‌التحصیلان آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه رشد جذب دانشجو در سال‌های اخیر در مراکز دانشگاهی پیام نور حالتی نزولی داشته است یادآور شد: کاهش علاقه دانشجویان به رشته‌های علوم پایه و علوم نظری و موقعیت‌های مکانی از جمله دلایل اصلی سیر نزولی جذب دانشجو در سال‌های اخیر در این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا با اشاره به میزان ورودی و خروجی‌های این دانشگاه در جذب دانشجو تصریح کرد: اکنون میل جوانان بیشتر به طرف رشته‌های مهارتی است.

 * حذف 2 رشته تحصیلی دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید

وی از حذف دو رشته دانشگاهی در دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا خبر داد و ابراز کرد: دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا در رشته‌های «تربیت بدنی و علوم ورزشی» و «مدیریت بازرگانی» در سال تحصیلی جدید دانشجو نمی‌پذیرد.

منصوری درباره ساخت سالن ورزشی دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا و حذف رشته تربیت بدنی از این دانشگاه اذعان کرد: روند ساخت سالن ورزشی دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا در کسما به دلایل زیادی از جمله عدم توافق پیمانکار با سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور متوقف شده است.

وی سیستم آموزشی و آزمونی دانشگاه پیام نور را به شدت کنترل شده و دقیق دانست و افزود: این دقت و نظارت در امر آموزش دلیل اصلی در برتری دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر مراکز علمی کشور است.

رئیس دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا، خودخوانی دروس و برپایی کلاس‌های رفع اشکال فردی یا گروهی از مباحث کتب دانشگاهی را از دیگر مشخصه‌های دانشگاه پیام نور عنوان کرد و متذکر شد: تمام تلاش اساتید آموزشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور صومعه‌سرا در راستای برطرف کردن موانع علمی و فرهنگی دانشجویان این مرکز دانشگاهی است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول