اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا خبر داد

اجرای طرح «تک خدمتی» به مددجویان صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا از اجرای طرح «تک خدمتی» به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: در این طرح نیازهای اولویت‌دار و اساسی مددجویان برطرف می‌شود.

اجرای طرح «تک خدمتی» به مددجویان صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمد ملک‌دوست عصر امروز در جریان افتتاح همزمان از هشت واحد مسکونی مددجویی در روستای دلیوندان این شهرستان اظهار کرد: خدمت‌رسانی به محرومان و اقشار نیازمند یک اصل مهم در بدنه دولت است.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: هفته دولت مانوری برای نمایش توانمندی و عملکردهای دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به مردم است.

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی این نهاد در هفته دولت، تصریح کرد: در هفته دولت و به صورت همزمان هشت واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد صومعه‌سرا با اعتبار هر واحد 100 میلیون ریال در حوزه‌های شهری و روستایی افتتاح شد.

وی از آغاز ساخت 80 واحد مسکونی مددجویی از سال گذشته تاکنون برای اقشار نیازمند و زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا خبر داد و گفت: بسیاری از این واحدها در سال‌های گذشته و امسال ساخته و به صاحبان آنها تحویل داده شده است.

ملک‌دوست ادامه داد: تنها 15 واحد از مجموع 80 واحد مسکونی مذکور در بخش گوراب‌زرمیخ و سه واحد نیز در بخش مرکزی صومعه‌سرا در دست احداث است که تا پایان سال جاری به مددجویان اهدا می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در سال جاری نیز عملیات احداث 92 واحد مسکونی محرومان زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا آغاز شده است، اذعان کرد: از این تعداد 52 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک صادرات و 42 واحد نیز به بانک سپه این شهرستان معرفی شده‌اند.

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا با اشاره به افزایش نرخ تورم در کشور و رشد ناگهانی قیمت‌های ساخت و ساز متذکر شد: از این پس برای ساخت هر واحد مسکونی مددجویی به جای 100 میلیون ریال نیازمند 150 میلیون ریال تسهیلات هستیم.

وی مجموع اعتبارات سال گذشته کمیته امداد صومعه‌سرا را بالغ بر 12 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان از مجموع اعتبارات سهم مستمری بگیران، 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش ایجاد اشتغال و بقیه برای تهیه جهیزیه و خدمات دیگر به مددجویان هزینه شد.

ملک‌دوست با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این طرح به ویژه برای سرپرستان خانوارهای محروم و نیازمند اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح «تک خدمتی» به مددجویان صومعه‌سرا در راستای اولویت‌بندی نیازهای مددجویان خبر داد و ابراز کرد: در این طرح به جای زیر پوشش قرار دادن همیشگی و دائمی افراد نیازمند تنها نیازهای اولویت‌دار و اساسی آنها برطرف می‌شود.

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا به تعداد مددجویان این نهاد در راستای اجرای طرح تک خدمتی اشاره کرد و یادآور شد: جامعه آماری مددجویان صومعه‌سرا در حال کاهش است.

به گفته ملک‌دوست، جمعیت آماری این نهاد در سال 89 بالغ بر 23 هزار و 500 نفر در قالب 11 هزار و 200 خانوار بود که در سال جاری به رقم 19 هزار نفر در قالب 10 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد صومعه‌سرا کاهش یافته است.

وی رویکرد جدید کمیته امداد را جلو گیری از سوءاستفاده برخی افراد فرصت‌طلب خواند و تصریح کرد: خدمت‌رسانی صادقانه به اقشار محروم، بی‌سرپرست یا بد سرپرست خانوار و افراد مطلقه نباید دستخوش برخی افراد فرصت‌طلب قرار گیرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول