اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد

ایجاد 5 هزار شغل در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه‌سرا از ایجاد 5 هزار و 200 شغل در بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی تا پایان امسال در این شهرستان خبر داد.

ایجاد 5 هزار شغل در صومعه‌سرا

حسین بالو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا اشتغال را امری مهم و اساسی در راستای تأمین معیشت و زندگی انسان‌ها به ویژه زوج‌های جوان دانست و اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و برطرف کردن مشکلات مردم در حوزه اقتصادی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سال جاری است.

وی از اشتغالزایی بالغ بر 5 هزار و 200 شغل پایدار صومعه‌سرا در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: تمام این تعداد شغل تا پایان امسال با ارائه تسهیلات در صومعه‌سرا ایجاد می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه‌سرا با اشاره به روند عملیات ایجاد اشتغال در این شهرستان ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 3 هزار و 800 شغل در بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی در صومعه‌سرا ایجاد شده است.

وی درباره ارائه تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال در صومعه‌سرا گفت: برای ایجاد مشاغل خانگی بالغ بر 3 میلیون تومان و بخش خود اشتغالی از 5 تا 15 میلیون تومان وام از طرف بانک‌های عامل به متقاضیان داده می‌شود.

بالو کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، صنایع‌دستی و گردشگری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق مهر رضا(ع)، اداره صنعت، معدن و تجارت را از متولیان امر اشتغال در صومعه‌سرا برشمرد و یادآور شد: تمام اشتغال پیش‌بینی شده صومعه‌سرا در حوزه‌های مختلف و با همکاری این دستگاه‌های متولی ایجاد می‌شود.

وی یکی از مهم‌‌ترین دلایل روند کندی ایجاد اشتغال در صومعه‌سرا را کمبود تسهیلات در سال گذشته دانست و افزود: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، تکمیل تسهیلات حوزه اشتغال سال گذشته با استفاده از تسهیلات جدید سال جاری انجام می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صومعه‌سرا، اولویت توزیع تسهیلات و ایجاد اشتغال در بین افراد جویای کار را داشتن مدارک و گواهی‌های لازم برای ایجاد شغل اعلام کرد و متذکر شد: افراد متقاضی کار حداقل باید دارای مدارک فنی و حرفه‌ای، گواهی مهارت و یا صنایع دستی باشند تا به آنها تسهیلات ایجاد شغل ارائه شود.

وی تشکیل یک کمیته نظارت قوی بر عملکرد متقاضیان اشتغال پس از دریافت تسهیلات را از مهم‌ترین ارکان موفقیت شغلی در صومعه‌سرا خواند و بیان کرد: اکنون چنین کمیته‌ای در صومعه‌سرا دایر نبوده تا بر کارهای متقاضیان پس از دریافت تسهیلات نظارت دقیق شود.

بالو خاطر نشان کرد: تنها راه نظارت بر عملکردهای متقاضیان دریافت کننده تسهیلات در صومعه‌سرا از طریق دستگاه‌های متولی هر بخش از اشتغال به صورت ماهانه یا سالانه پیگیری می‌شود.

ا‌نتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول