اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین تأکید کرد

لزوم توسعه کار به جای مجازات زندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین بر لزوم توسعه و گسترش کار به جای مجازات زندان تأکید کرد و گفت: با همکاری و تأمین نیروی کار، یکی از کارخانجات مواد غذایی استان فعال و به بهره‌برداری رسید.

لزوم توسعه کار به جای مجازات زندان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار کرد: با تزریق نیروی انسانی به کارخانجات تولید و بسته‌بندی قند و شکر، زمینه اشتغال 60 نفر از زندانیان متقاضی کار فراهم شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد، روزانه بیش از شش تن قند و شکر توسط مددجویان تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیرکل زندان‌های قزوین بیان کرد: سرچشمه بروز تکرار بسیاری از جرایم و بزهکاری‌ها در جامعه بیکاری است و در این راستا بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان و مجموعه زندان‌های استان قزوین، حداکثر تلاش خود را برای سرعت بخشیدن و گسترش ظرفیت‌های شغلی در داخل و بیرون زندان فراهم می‌کند.

فراست‌طلب عنوان کرد: کار، به جای تحمل حبس، علاوه بر حفظ روحیه زندانیان و تأمین خانواده، اثرات تربیتی سازنده‌ای از جمله ایجاد شرایط بازگشت آن‌ها را به آغوش جامعه خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: امروز با خردورزی، کار و حرکت جمعی بیش از یک‌هزار و 400 نفر از زندانیان دارای شغل و حرفه مؤثر بوده و در این زمینه افق روشنی پیش روی این استان خواهد بود.

مدیرکل زندان‌های قزوین با اشاره به حمایت از کار و سرمایه انسانی افزود: در حال حاضر بیش از 12 عنوان شغلی از جمله تولید و بسته‌بندی قند و شکر، مونتاژ چسب، کشاورزی و دامداری، پرورش شتر و شترمرغ در زندان‌ها دایر شده و تا پایان سال جاری به 18 طرح جامع شغلی ارتقا خواهد یافت.

فراست‌طلب اعلام کرد: پروژه مشارکت در تولید و بسته‌بندی کنسرو تن ماهی در کارخانجات آراسنج به زودی به اجرا در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: در صورت اجرای کامل این طرح، زمینه اشتغال تعداد زیادی از زندانیان نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول