اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

130 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ها به سر می‌برند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌شمالی گفت: هم‌اکنون 130 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند.

130 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ها به سر می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، محمدعلی بلوکی در نشست هم‌اندیشی برای برگزاری جشن گلریزان در شهرستان‌های استان اظهار کرد: ستاد دیه نقش پیشگیرانه موثری دارد و هر چه میزان حضور فرد در زندان کمتر باشد آسیب‌های وارده به وی و خانواده‌اش کمتر خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از افراد خوش‌نام در هیئت امنای ستاد دیه افزود: خدمات مددکاری و تبلیغاتی و استفاده از کارشناسان متخصص در گروه‌های تحقیق بخشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی نیز در این نشست گفت: هم‌زمان با ماه ضیافت الهی جشن گلریزان در شهرهای استان برگزار می‌شود.

احمد کیخسروی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه پر خیر و برکتی است و با استفاده از برکات و فیوضات این ماه عزیز جشن گلریزان در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این مراسم باید رنگ و بوی مردمی داشته باشد و در نهایت سادگی و به دور از تجملات برگزار شود، گفت: امیدواریم این‎‎ حرکت‎ مقدس‎ با همکاری‎ مسئولان مربوط آزادی‎ زندانیان‎ نیازمند را در پی‎ داشته‎‎ و دل‌های‎‎ خانواده‌های آنـان‎ را شاد کند و هیچ چیزی شیرین‌تر و لذت بخش‌تر از این نخواهد بود.

کیخسروی آزادی 50 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته توسط ستاد دیه استان را در خور تقدیر دانست و افزود: خوشبختانه تحرک جدیدی در ستاد دیه ایجاد شده و این امر آثار و تبعات زیادی برای زندانیان و خانواده‌های آنان دارد.

وی با اشاره به رسالت خطیر ستاد دیه گفت: هدف از تاسیس این نهاد که شهید لاجوردی مبتکر آن بودند، آزادی زندانیان غیرعمد و عمدتاً دیه بوده است که در سال‌های اخیر با جدیت بیشتری در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی با بیان اینکه بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه در خصوص زندان‌ها بوده است، افزود: زندان به عنوان یکی از مجازات‌های در نظر گرفته شده در قوانین، برای تنبیه و مجازات مجرمان لحاظ شده و باید تبعات آن که هم بر زندانی، هم بر خانواده‌های طرفین پرونده و هم محیط زندگی تأثیر دارد، مورد توجه قرار گیرد.

وی نقش صدا و سیما و سایر نهادهای تبلیغاتی را در فرهنگ‌سازی این مراسم بسیار مثبت ارزیابی کرد و از همه مسئولان خواست تا همچون سال‌های گذشته با تلاش همه جانبه و حضور فعال و پرشکوه در مراسم گلریزان شرکت کنند. 

مدیرعامل ستاد دیه استان هم در این نشست در تشریح اقدامات این ستاد گفت: در سال‎ گذشته 76 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که 50 نفر آزاد و از ورود چهار نفر به زندان‌ها پیشگیری شد.‎

رضا استاجی اظهار کرد: میزان محکومیت این محکومان هشت میلیارد و 723 میلیون ریال بوده که با تلاش‌های اعضا مبلغ یک میلیارد و 382 میلیون ریال از شاکیان تخفیف گرفته شد و مابقی نیز از محل اعتبارات دیگر ستاد و پرداخت وام‌های بلند مدت تأمین شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات مستمر، تقویت تعامل با شوراهای حل اختلاف به منظور افزایش صلح و سازش، فروش زمین‌های اهدایی از طریق مزایده و تقویت گروه‌های تحقیق و افزایش شناخت اجتماعی و اقتصادی مددجویان از سایر اقدامات انجام شده بوده است.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول