اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اردوگاه کار درمانی زندان‌های استان مرکزی خبر داد

اجرای موفق طرح ترک سیگار در اردوگاه زندان‌های اراک

خبرگزاری فارس: رئیس اردوگاه کار درمانی زندان‌های استان مرکزی از اجرای موفق طرح ترک سیگار در اردوگاه اراک خبر داد.

اجرای موفق طرح ترک سیگار در اردوگاه زندان‌های اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن نصیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور کاهش مصرف سیگار در بین زندانیان این اردوگاه طرح ترک سیگار به اجرا درآمد که با موفقیت خوبی همراه بود.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح کمیته پیگیری طرح ترک سیگار و محدودیت مصرف دخانیات به منظور ارزیابی طرح تشکیل شد و بررسی‌های خود را آغاز کرد.

رئیس اردوگاه کار درمانی زندان‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه این طرح در راستای افزایش سطح سلامت جسمی و روحی مددجویان و خصوصا افراد غیر سیگاری زندانیان به اجرا درآمده است ادامه داد: سیگار کشیدن به عنوان مهم‌ترین عامل خطر در بیماری‌های قلبی و عروقی شناسایی شده و مصرف آن با چند نوع سرطان از جمله سرطان‌های دهان، دستگاه ادراری، کلیه، ریه و... در ارتباط است.

نصیری با بیان اینکه مصرف سیگار سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر است خاطر نشان ساخت: جلوگیری از مصرف سیگار علاوه بر سلامت جسمی در سلامت روحی و روانی نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی استفاده از اهرم‌های تشویقی مانند مرخصی، مشاوره‌های تخصصی پزشک و روانشناس اردوگاه و همچنین مکمل‌های جایگزین از جمله آدامس‌های ترک سیگار را از عوامل مؤثر در موفقیت طرح ترک سیگار عنوان کرد و بیان داشت: اجرای این طرح با موفقیت گسترده‌ای همراه بوده و رضایتمندی خود زندانیان و زندانیان غیر سیگاری را به دنبال داشت.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول