اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی ‌و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های سیستان‌ و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توانمند‌سازی زندانیان، کارگاه‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های زاهدان و زابل ایجاد می‌شود.

ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های سیستان‌ و بلوچستان

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: آموزش و فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: بررسی‌های به عمل آمده در این زمینه نشان می‌دهد بیش از 95 درصد زندانیانی که در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای این سازمان شرکت داشته‌اند، زندگی سالم و جدیدی را در جامعه آغاز کرده و بازگشتی به زندان ندارند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: به همین منظور در راستای توانمند‌سازی زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نسبت به ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های زاهدان و زابل اقدام کرده است.

جهانتیغی افزود: در سال گذشته بیش از هزار و 365 نفر در زندان‌های استان در دوره‌های مهارت‌آموزی این اداره کل شرکت داشته‌اند.

وی گفت: با همکاری دادستانی مقرر شده است تا به منظور حمایت هر چه بیشتر از زندانیان مهارت آموخته، تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال به آنها پس از آزاد‌سازی پرداخت شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر این اداره کل نسبت به برگزاری کلاس‌های آرایشگری و آموزش نوجوانان بزهکار در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان‌ها اقدام کرده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول