اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از بزرگ‌ترین تپه‌های شن جهان گزارش می‌دهد

افزایش روزانه ارتفاع تپه‌های شنی ریگان / شن‌هایی با خاصیت درمانی

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان در شهرستان ریگان که ثبت ملی شده‌اند از جمله مناظری هستند که هر روز گردشگرانی از اقصی نقاط کشور برای مشاهده آنها به ریگان می‌آیند.

افزایش روزانه ارتفاع تپه‌های شنی ریگان / شن‌هایی با خاصیت درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان در شهرستان ریگان که ثبت ملی شده‌اند از جمله مناظری هستند که هر روز شاهد گردشگرانی از اقصی نقاط کشور به این تپه‌ها هستیم.

این تپه‌های شنی در فصل خاصی از سال با وزش باد بر وسعت و ارتفاع آنها افزوده می‌شود که این خود نشان از جاذبه گردشگری آنها است، این تپه‌های شنی با ارتفاع بیش از 78 متر یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان ریگان محسوب می‌شوند که در دنیا بی‌نظیر هستند.  

یکی از مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان ریگان تپه‌های شنی آن است که در روستای علی‌آباد پشت ریگ با ارتفاع 78 متر و طول پنج کیلومتر است و بازدیدکنندگان زیادی طی روز از آنها بازدید می‌کند.

بازدید روزانه 50 گردشگر از تپه‌های شنی

علی ابراهیم‌پور دهیار روستای علی‌آباد پشت‌ریگ ریگان در ارتباط با این جاذبه‌های طبیعی به خبرنگار فارس گفت: با راه‌اندازی تعدادی آلاچیق و راه مناسب در این منطقه روزانه 50 گردشگر و مسافر از این جاذبه‌های گردشگری طبیعی بازدید می‌کنند و در فصل متفاوتی از سال پنج متر به ارتفاع این تپه‌ها افزوده می‌شود.

دهیار این روستا می‌گوید: قبلا این شن‌ها در روستاها سبب مشکلاتی می‌شد، اما با اقدامات منابع طبیعی آبخیزداری و با مالچ‌پاشی جلوی هجوم آنها به روستا گرفته شده و یک منبع درآمدزایی برای روستا ایجاد می‌شود.

ابراهیم‌پور بیان داشت: از مزایای این تپه‌های شنی ریگ درمانی بودن آنها است که تعدادی از ساکنان با توجه به بیماری‌های پوستی و درد استخوان در این مکان ریگ درمانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر مزایای آن آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه‌های شنی است که با توجه به اینکه مکان خوبی برای آموزش است از احتمال آسیب‌دیدگی جلوگیری می‌کند.

ابراهیم‌پور افزود: تپه‌هایی که زمانی زحمت بودند اما اکنون به رحمت تبدیل شده‌اند و در آینده برای روستا درآمدزایی دارند.

احمد زاهدی‌صفا یکی از افرادی است که پرواز و آموزش پاراگلایدر را در این تپه‌های شنی آغاز کرده است، می‌گوید: این تپه‌های شنی با توجه به بلندترین تپه‌های شنی جهان می‌تواند زمینه مناسبی برای آموزش باشد.

زاهدی‌صفا اظهار داشت: با پرواز پاراگلایدر در این تپه‌ها رونق خاصی به این منطقه افزوده می‌شود و هر روز شاهد پیشرفت‌هایی در این منطقه هستیم.

وی افزود: پرواز پاراگلایدر با توجه به شرایط آب و هوایی ریگان در اوایل صبح و بعد از ظهرها انجام می‌شود.

حمایت از سرمایه‌گذاری در تپه‌های شنی ریگان

فرماندار ریگان گفت: از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را داشته باشند، حمایت می‌کنیم.

محمد برزنگ افزود: این منطقه یکی از مناطق بکر و منحصر به‌فرد در استان و کشور و حتی در دنیا و از نظر درمانی بسیار مفید برای بعضی از بیماری‌ها است.

وی گفت: این تپه‌ها با استقبال خوب شهروندان کشور و ریگان مواجه شده است.

برزنگ تصریح کرد: در این تپه‌های شنی گردشگری امکانات اولیه مثل فراهم آوردن جا و مکان برای استراحت، نصب تعدادی آلاچیق به صورت طبیعی، نصب سرویس بهداشتی و ایجاد راه مناسب برای دسترسی به آنها از اقدامات اولیه برای این تپه‌های منحصر به‌فرد در شهرستان است.

برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه تپه‌های شنی

موسی سلطان‌آبادی یکی از شهروندان ریگانی نیز به خبرنگار فارس گفت: از زمان پیگیری مسئولان در ارتباط با تپه‌های شنی شهرستان ریگان آخر هفته با خانواده از این مناظر طبیعی بازدید و ساعاتی از روز را در کنار این مناظر سپری می‌کنیم زیرا انسان با دیدن این مناظر بدیع خستگی یک هفته کاری را رفع می‌کند.

محمدجواد قربانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان نیز افزود: مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه بلندترین تپه‌های شنی برگزار می‌شود که این امر سبب اشتیاق جوانان به امر ورزش و بازدید از این مناظر بدیع است.

به گزارش فارس، بلندترین تپه‌های شنی دنیا در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ در فاصله 13 کیلومتری ریگان قرار دارند.

.................................

گزارش از موسی ملائیان

................................

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول