اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های گردشگری کرمان - 11

بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان میزبان گردشگران است

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان در شهرستان ریگان میزبان گردشگران و مسافران نوروزی است.

بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان میزبان گردشگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، یکی از مناظر بدیع و چشم‌انداز طبیعی شهرستان ریگان تپه‌های شنی آن است و در روستای علی‌آباد پشت ریگ با ارتفاع 75 متر و به طول پنج کیلومتر بازدید کنندگان زیادی طی ایام مختلف دارد.

*ریگ ‌درمانی از فواید تپه‌های شنی

علی ابراهیم‌پور دهیار روستای علی‌آباد پشت ریگ شهرستان ریگان در رابطه با جاذبه‌های طبیعی این تپه‌های شنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با راه‌اندازی تعدادی آلاچیق و راه مناسب در این منطقه روزانه 50 گردشگر و مسافر از این جاذبه‌های گردشگری طبیعی بازدید می‌‌کنند.

وی افزود: در فصل بهار، پاییز و زمستان بیشترین استقبال از این جاذبه‌ها توسط گردشگران و مردم صورت می‌گیرد و در فصل‌های متفاوت سال به میزان پنج متر ارتفاع به این تپه‌ها افزوده می‌شود.

دهیار این روستا خاطرنشان کرد: در گذشته این تپه‌ها موجب مشکلاتی برای این روستاها می‌شد، اما با اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مالچ‌پاشی جلوی هجوم شن‌ها به روستا گرفته شده و اکنون یک منبع درآمدزایی برای روستا محسوب می‌شود.

ابراهیم‌پور بیان داشت: از مزایای این تپه‌های شنی ریگ درمانی آنها است که تعدادی از ساکنان این منطقه بیماری‌های پوستی و درد استخوان خود را دراین مکان ریگ‌ درمانی می‌‌کنند.

وی عنوان کرد: از دیگر مزایای این تپه‌های شنی آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه‌های شنی است و این منطقه بهترین مکان آموزشی برای این ورزش محسوب می‌شود و از احتمال آسیب‌دیدگی  متربیان جلوگیری به عمل می‌آید.

*حمایت از سرمایه‌گذاری در بلندترین تپه‌های شنی جهان

فرماندار ریگان نیز با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را داشته باشند، حمایت می‌کنیم.

محمد برزنگ خاطرنشان کرد: این منطقه یکی از مناطق بکر و منحصربه‌فرد در استان کرمان، کشور و حتی در دنیا است که از نظر درمانی بسیار مفید برای بعضی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوستی و استخوان درد محسوب می‌شود.

فرماندار ریگان با اشاره به استقبال خوب شهروندان ریگانی از این تپه‌های شنی تصریح کرد: امکانات اولیه برای گردشگران از جمله جا و مکانی برای استراحت با نصب تعدادی آلاچیق به صورت طبیعی انجام شده است و همچنین نصب سرویس بهداشتی و ایجاد راه مناسب به منظور دسترسی به این تپه‌های شنی صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: این تپه‌های شنی در 13 کیلومتری مرکز شهرستان و در روستای علی‌آباد پشت ریگ قرار دارند.

موسی سلطان‌آبادی شهروند ریگانی در مورد این تپه‌های شنی به خبرنگار فارس گفت: از زمان پیگیری مسئولان در رابطه با تپه‌های شنی شهرستان ریگان بنده آخر هفته با خانواده از این مناظر طبیعی بازدید و ساعتی از روز را در کنار این مناظر سپری می‌کنم، زیرا انسان با دیدن این مناظر بدیع خستگی یک هفته کاری از وجودش بیرون می‌رود.

*برگزاری فوتبال و والیبال ساحلی در کنار مرتفع‌ترین تپه‌های شنا دنیا

محمدجواد قربانی رئیس اداره و رزش و جوانان شهرستان ریگان به خبرنگار فارس گفت: مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه بلندترین تپه‌های شنی برگزار می‌‌شود و این امر موجب اشتیاق جوانان به امر ورزش و بازدید از این مناظر بدیع است.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش زمین فوتبال ساحلی در آینده نزدیک، والیبال نیز در این مکان راه‌اندازی می‌شود.

قربانی با اشاره به متعادل بودن فصل سرما در این شهرستان عنوان کرد: این مکان قابلیت آن را دارد که مسابقات فوتبال لیگ شهرستان‌ها و کشور در زمینه فوتبال ساحلی‌اش برگزار شود.

انتهای پیام/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول