اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چشم ریگانی‌ها به آینده بزرگترین تپه‌های شنی / تسکین درد مردم روستا توسط ریگ‌ها

خبرگزاری فارس: چشم ریگانی‌ها به آینده بزرگترین تپه‌های شنی جهان دوخته شده است.

چشم ریگانی‌ها به آینده بزرگترین تپه‌های شنی / تسکین درد مردم روستا توسط ریگ‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، بزرگ‌ترین تپه‌های شنی دنیا در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ شهرستان ریگان وجود دارند و مردم این روستا چشم به آینده تپه‌ها دارند تا با حضور گردشگران و رونق این منطقه درآمد آنها هم رونق گیرد.

تپه‌های شنی یکی از مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان ریگان است که در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ با ارتفاع 75 متر و عرض پنج کیلومتر قرار دارند و بازدید کنندگان بسیاری را طی روز به خود جذب می‌کنند.

* شن‌ها خستگی را از تن انسان دور می‌کنند

یکی از شهروندان ریگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از زمانی که مسولان در زمینه فراهم کردن امکانات در تپه‌های شنی ریگان اقداماتی را انجام داده‌اند، روزهای پایان هفته با خانواده از این مناظر طبیعی بازدید می‌کنیم.

موسی سلطان‌آبادی می‌گوید: زمانی که ساعتی از روز را در کنار این مناظر سپری می‌کنیم با دیدن این مناظر زیبا خستگی یک هفته کاری از وجودمان بیرون می‌رود.

* مردم روستا چشم به آینده تپه‌های شنی دارند

دهیار روستای علی‌آباد پشت‌ریگ ریگان در رابطه با این جاذبه‌های طبیعی اظهار داشت: با راه‌‌اندازی تعدادی آلاچیق و راه مناسب در این منطقه، روزانه 50 گردشگر و مسافر از این جاذبه‌های گردشگری طبیعی بازدید می‌کنند.

علی ابراهیم‌پور با بیان اینکه در فصل‌های متفاوت از سال پنج متر به ارتفاع این تپه‌ها افزوده و یا کم می‌شود، می‌افزاید: در فصل بهار، پاییز و زمستان بیشترین استقبال از این جاذبه‌ها توسط گردشگران و مردم بومی صورت می‌گیرد.

* تسکین دردهای اهالی روستا با ریگ‌درمانی

وی عنوان کرد: در گذشته این تپه‌های شنی موجب بروز مشکلاتی برای اهالی این روستا می‌شدند که با اقدام منابع طبیعی و آبخیزداری و با مالچ‌پاشی جلوی هجوم این شن‌ها به روستا گرفته شده و اکنون این جاذبه طبیعی به عنوان منبع درآمدزایی برای مردم روستا در آینده به شمار می‌رود.

ابراهیم‌پور ریگ‌درمانی را از جمله مزایای این تپه‌های شنی ذکر می‌کند و گفت: تعدادی از ساکنان روستا بیماری‌های پوستی و درد استخوان خود را در این مکان ریگ‌درمانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تپه‌های شنی ریگان مکان مناسبی برای آموزش پرواز پالاگلیدر است زیرا تپه‌ها از آسیب‌دیدگی افراد جلوگیری می‌کنند.

* والیبال ساحلی در تپه‌های شنی راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونق به تپه‌های شنی به خبرنگار فارس گفت: مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه بلندترین تپه‌های شنی برگزار می‌شود و این امر در ترغیب جوانان به ورزش و بازدید از این مناظر زیبا موثر است.

محمدجواد قربانی افزود: با گسترش زمین فوتبال ساحلی در آینده‌ای نزدیک والیبال ساحلی در این مکان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی فصل سرما در ریگان منطقه تپه‌های شنی قابلیت برگزاری مسابقه‌های فوتبال ساحلی لیگ شهرستان‌ها و کشور را دارد.

* حمایت از سرمایه‌گذاران تپه‌های شنی

فرماندار ریگان نیز به خبرنگار فارس گفت: از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را داشته باشند، حمایت می‌کنیم.

محمد برزنگ با اشاره به اینکه تپه‌های شنی ریگان یکی از مناطق بکر و منحصر به‌فرد در استان، کشور و حتی جهان هستند، بیان داشت: این تپه‌ها برای درمان بعضی از بیماری‌ها موثر هستند.

وی استقبال شهروندان ریگانی و گردشگران از این تپه‌های شنی را مطلوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: امکانات اولیه مانند استراحت‌گاه با نصب تعدادی آلاچیق طبیعی، احداث سرویس بهداشتی و ایجاد راه مناسب برای دسترسی به تپه‌های شنی صورت گرفته است.

تپه‌های شنی در 13 کیلومتری شهرستان ریگان و در روستای علی‌آباد پشت ریگ قرار دارند.

..............................

گزارش از موسی ملائیان

..............................

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول