اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح تثبیت شن‌های روان در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طرح تثبیت شن‌های روان در آذربایجان غربی در حال اجراست.

اجرای طرح تثبیت شن‌های روان در آذربایجان غربی
علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شمالی‌ترین نقطه استان به نام بورالان به دلیل مشخصات خاص جغرافیایی منطقه و بهره‌برداری‌های بی‌رویه، در دامنه کوه آرارات مشرف به خاک ایران پدیده شن‌های روان ظاهر شده که طرح تثبیت شن روان و ساماندهی منطقه بورالان با حمایت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور و پیگیری‌های به عمل آمده پس از مطالعات آمایش سرزمین تهیه و در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: در بخش تثبیت شن‌های روان اعتبار مصوب دو میلیارد ریال بوده که یک میلیارد و 200 میلیون آن جذب شده است.
 این مسئول در ادامه با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اقدام این اداره کل، افزود: در حال حاضر 14 طرح توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دست اجرا است که به طور متوسط از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.
پیرمرادی با تاکید بر تسریع در روند اجرای این طرح‌ها، افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال جاری طرح‌های مذکور به اتمام می‌رسند.
وی طرح بهبود اصلاح مراتع، طرح تثبیت شنهای روان، طرح جنگل‌کاری و توسعه جنگل، طرح حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع، طرح‌های صیانت از جنگل‌های زاگرس، طرح مدیریت پایدار مراتع، طرح‌های مطالعاتی و بیولوژیکی آبخیزداری و ... را از مهمترین این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: برای اجرای طرح‌های در دست اجرا در زمینه آبخیزداری 20میلیارد ریال اعتبار مصوب استانی ابلاغ شده است که از این میزان 8 میلیارد و 800 میلیون ریال تخصیص یافته است.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول