اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی مطرح کرد

اجرای طرح تثبیت شن‌های روان در غرب خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اجرای طرح تثبیت شن‌های روان در جنوب غرب این استان خبر داد.

اجرای طرح تثبیت شن‌های روان در غرب خراسان شمالی
موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه طرح تثبت شن‌های روان برای بیابان زدایی در شهرستان‌های گرمه، جاجرم و اسفراین به اجرا در می‌آید، اظهار داشت: بر همین اساس در سطح 105 هکتار از این اراضی نهال‌کاری، و در سطح 60 هکتار بذر کاری انجام شده است.
وی جلوگیری از هرز آب‌ها در سطح 70 هکتار، بادشکن پنج کیلومتر و مراقبت و نگهداری از 110 هکتار از جمله طرح‌های به اجرا در آمده برای بیابان‌زدایی در غرب این استان عنوان کرد.
صابری با اشاره به پیشرفت 58 درصدی این طرح اظهار داشت: در اجرای این طرح 50 هکتار نهال گلدان غرس شده است.
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها، افزون بر 14 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی همچنین طرح حمایت و حفاظت از مراتع و جنگل‌های این استان را برشمرد و گفت: در اجرای این طرح علاوه بر پیشگیری از حریق، گشت و مراقبت، کمربند حفاظتی، تامین نیروی انسانی و خلع ید انجام می شود.
وی تصریح کرد: در این اجرای این طرح منابع طبیعی استان چهار میلیارد و 640 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی کرده که برای حفاظت از مراتع و جنگل‌های خراسان شمالی صرف می‌کند.
صابری با بیان اینکه برای توسعه جنگل‌ها در قالب تولید نهال در نهالستان‌ها یک میلیارد و  900 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است، گفت: این طرح شامل؛ جنگل‌کاری، مراقبت و نگهداری، احداث، توسعه و تجهیز پارک‌های جنگلی و تولید نهال در نهالستان‌های استان است.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، این طرح هم‌اکنون با 47 درصد پیشرفت فیزیکی در استان خراسان شمالی ادامه دارد.
وی اعتبارات مدیریت منابع جنگل را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای این بخش هفت میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای غنی سازی جنگل در قالب بذر و نهال و همچنین مراقبت از جنگل‌ها در نظر گرفته شده است.
بیش از 70 درصد از وسعت 28 هزار کیلومتر مربعی خراسان شمالی را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول