اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی:

تثبیت شن‌های روان در خراسان شمالی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 420 میلیون ریال برای تثبیت شن‌های روان و بیابان زدایی گفت:‌ این طرح عمدتاً در مناطق غرب و جنوب خراسان شمالی به اجرا در می‌آید.

تثبیت شن‌های روان در خراسان شمالی اجرا می‌شود
موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای این منظور تاکنون 55 درصد تخصیص اعتبار استانی صورت گرفته و بقیه اعتبارات تا پایان سال مالی 90 تخصیص و جذب خواهد شد.
وی اجرای طرح تثبیت شن‌های روان و بیابان زدایی در خراسان شمالی را شامل مدیریت هرز آب‌ها، تولید نهال بیابانی، مراقبت و آبیاری عنوان کرد.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، همچنین در این طرح احداث بادشکن، نهال کاری و ... در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای سایر طرح‌ها در بخش منابع طبیعی اظهار داشت: طرح بهبود و اصلاح مراتع از جمله این طرح‌ها است که برای اجرای آن یک میلیارد و 840 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
صابری با بیان اینکه این طرح در سطح این استان به اجرا در می‌آید، تصریح کرد: در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع این استان، کپه کاری، ذخیره نزولات همراه با بذرپاشی، تبدیل دیم‌زارهای کم بازده به علوفه کاری، صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد:‌ بر همین اساس حفاظت و قرق، تأمین آب شرب بهداشتی دام، مرمت چشمه و احداث آبشخور حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی همچنین تجهیز ایستگاه بذر مادری گیاهان مرتعی را از دیگر طرح‌های بخش منابع طبیعی در سال جاری عنوان کرد و گفت:‌ برای تجهیز این ایستگاه 500 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه این طرح تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: در ایستگاه بذر مادری گیاهان مرتعی کرنخ انواع گیاهان مرتعی، اگروپایرون، پوتریوم، سکال، بروموس تولید می‌شود.
بیش از 70 درصد از وسعت 28 هزار کیلومتری خراسان شمالی را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول