اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد 2 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت

25 روستای ریگان از هجوم شن‌های روان نجات یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: با ایجاد 2 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت در بخش گنبکی ریگان بیش از 25 روستا از هجوم شن‌های روان نجات یافت.

25 روستای ریگان از هجوم شن‌های روان نجات یافت

محمد برزنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش گنبکی پیش از این، یک دهستان محروم‌ بود و وجود توفان‌های شدید شن موجب مهاجرت اهالی این دهستان می‌شد با تلاش‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، اجرای طرح نهال‌کاری در این بخش جنگل وسیعی ایجاد و سبب رونق و پیشرفت آن شد.

وی افزود: با ایجاد 2 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت در بخش گنبکی ریگان بیش از 25 روستا از هجوم شن‌های روان نجات یافتند و کشاورزی در این بخش رونق خاصی یافت.

برزنگ با اشاره به رونق کشاورزی در این بخش عنوان کرد: سال گذشته با توجه به خسارت قنات‌های این بخش مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار برای احیای آنها اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش گنبکی شهرستان ریگان یکی از قطب‌های کشاورزی در زمینه مرکبات، خرما و دیگر محصولات کشاورزی است، مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در زمینه لوله‌گذاری، تجهیز چاه‌ها، احیا و مرمت قنات‌ها و کانال آبرسانی اختصاص یافته است.

فرماندار ریگان ابراز داشت: با توجه به بارندگی‌های سال گذشته در شهرستان ریگان و قرار گرفتن بخش گنبکی در مسیر رودخانه‌های فصلی که سال گذشته با تخریب سیل‌بند این بخش خسارات زیادی به روستاهای این بخش وارد شد، سال جاری با تخصیص 450 میلیون تومان اعتبار برای مرمت این سیل‌بند موافق شد.

برزنگ با اشاره به کمبود شدید آب آشامیدنی در روستاهای شهرستان ریگان افزود: با توجه به اجرای طرح عظیم کهور خشک در ریگان، خط انتقال 20 روستا انجام شده که با تخصیص اعتبار 800 میلیون تومانی این پروژه به زودی به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

وی ابراز داشت: با تخصیص اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در زمینه آبرسانی در شهرستان ریگان، 24 روستای پرجمعیت این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

برزنگ بیان داشت: یکی از مشکلات شهرستان ریگان کمبود شدید آب آشامیدنی در روستاها است که 56 روستای بالای 20 خانوار ریگان از آب غیر‌بهداشتی قنات‌ها و موتور پمپ‌ها استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 788 واحد مسکونی به بخش گنبکی شهرستان ریگان اختصاص یافته است.

فرماندار ریگان افزود: تمام‌ ادارات شهرستان به غیر از چهار اداره در ریگان راه‌اندازی شده که به زودی نمایندگی ادارات در بخش گنبکی و نهاد نماز جمعه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به نبود مرکز بهداشتی در‌مانی در این بخش عنوان کرد: مرکز بهداشتی در‌مانی شلتوک‌آباد با اعتبار 230 میلیون تومان ساخته و آماده راه‌اندازی است که به زودی پزشک آن نیز مستقر می‌شود.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول