اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

50 روستای هیرمند در محاصره شن‌های روان است

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند گفت: با وزش باد شدید، 50 روستای هیرمند در محاصره شن‌های روان است.

50 روستای هیرمند در محاصره شن‌های روان است

محمد گمرکی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک که از صبح امروز در شهرستان هیرمند آغاز شده، بیشترین خسارت را در بخش‌های مختلف به این شهرستان وارد کرده است.

وی افزود: طوفان شن، رفت و آمد در راه‌های روستایی شهرستان هیرمند را با مشکل و اختلال مواجه کرده است به طوری که اکثر فعالیت‌های کشاورزی و روزمره مردم با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات جالیزی دچار اختلال شده و ادارات و بازار شهرستان هیرمند نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

فرماندار هیرمند بیان کرد: راه‌های روستایی مسیر نیاتک و سیادک و همچنین بازارچه مرزی میلک توسط شن‌های روان مسدود شده بود که هم اکنون توسط اداره راه و ترابری شهرستان هیرمند بازگشایی شده است.

گمرکی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز ایستگاه پایش هوای قرقری غلظت هوا را بحرانی اعلام کرده است، غلظت ریزگردها و کاهش کیفیت هوا مشکلاتی را برای مردم به‌ویژه کودکان و افراد کهنسال ایجاد کرد.

وی گفت: انباشت شن‌های روان در خانه‌های روستایی شمال شهرستان از جمله روستاهای تخت عدالت، ملادادی، گله بچه، گمشاد، ملاعلی از دیگر مشکلات پدید آمده است در حال حاضر در شهرستان هیرمند، 50 روستا در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

فرماندار هیرمند تصریح کرد: طوفان شن همراه با گرد و خاک شدید اکثر ایام سال در شهرستان هیرمند در حال وزش است که با توجه به آغاز بادهای 120 روزه بر شدت آن افزوده شده است.

رئیس هواشناسی زابل نیز گفت: از صبح امروز تاکنون توفان با سرعت 64 کیلومتر در ساعت در شهرستان هیرمند در حال وزش است.

دیانتی افزود: طوفان و گرد و خاک شدید، شعاع دید افقی را تا حد زیادی کاهش داده است و برای فردا افزایش سرعت باد را خواهیم داشت.

انتهای پیام/غ20‌/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول