اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندر سیریک:

مشکلات روستاهای در معرض شن‌های روان حاد شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بندر سیریک با بیان اینکه مشکلات روستاهای در معرض شن‌های روان حاد شده است، خواستار چاره‌اندیشی مسئولان مربوطه برای حل این معضل شد.

مشکلات روستاهای در معرض شن‌های روان حاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر سیریک واقع در شرق مرکز استان هرمزگان، محمد اسفندیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستاهای بخش بمانی این شهرستان اظهار داشت: در مقام ارزش‌گذاری خدمت‌ها، خدمت نشأت گرفته از جهان‌بینی ارزشمندترین آنها به شمار می‌رود و به همین دلیل در فرهنگ دینی خدمتی مثابه ارزش و عامل کمال آدمی است که انگیزه انجامش تنها قرب و رضایت خداوند متعال باشد.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی، مسئولیت یعنی نوکری مردم و هر کس احساس کند وسعش بالاتر است، باید خود را بیشتر نوکر مردم بداند و تواضعش نیز بیشتر باشد تا نزد خداوند و بندگانش جایگاه و منزلت خدمتگزاری داشته باشد.

فرماندار شهرستان بندر سیریک با بیان اینکه خدمت به مردم در تعالیم آسمانی اسلام، از موقعیت ممتازی برخوردار است، اظهار داشت: از دیگر نتایج مهم خدمتگزار بودن، داشتن نسلی سالم و پر تلاش است چرا که افراد در مراحل ابتدایی زندگی با مشاهده آثار خوب عدالت و خدمتگزاری خود به خود به سمت تلاش برای تداوم این امر حیاتی پیش می‌‌روند تا به نتایج مطلوبی دست ‌یابند.

به گفته اسفندیاری، خدمت به آفریده‌های الهی که آدمی را به بالاترین سطح کمال بشری می‌رساند یکی از عناصر قواعد اخلاقی مجموعه جهان خدمت بوده که برای به نتیجه رسیدن تکامل بشریت وجود آن ضروری است.

فرماندار بندر سیریک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی در روستاهای این شهرستان گفت: در این بازدید از روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زمینه‌های اشتغال 19 روستای بخش بمانی بازدید شده است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش بمانی پروژه‌هایی مانند طرح‌های هادی روستاهای کرپان، روتان، احداث سالن چند منظوره و زمین‌های ورزشی محلات، راه‌اندازی موج‌شکن، بوستان‌های روستایی، به‌سازی معابر، روشنایی معابر روستایی، آبیاری تحت فشار نخیلات، احداث ساختمان دهیاری‌ها و ساختمان غسالخانه‌ها از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجراست.

وی هم‌چنین در ادامه به بازدید خود از روستای کندال واقع در بخش بمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن این روستا در مسیر شن‌های روان و حمله این شن‌ها به منازل مسکونی و مختل شدن زندگی مردم و حوادث ناشی از خطرات این حادثه خواستار توجه جدی مسئولان استانی برای حل مشکلات حاد این روستا هستیم.

شهرستان بندر سیریک واقع در شرق مرکز استان هرمزگان و در ساحل دریایی عمان و خلیج فارس قرار دارد.

این شهرستان از سمت غرب نیز با شهرستان‌ جاسک همسایه است.

بخش بمانی این شهرستان در امتداد جاده اصلی میناب به سیریک و یکی از دو بخش شهرستان با 19 روستا و جمعیت 13 هزار نفری در 30 کیلومتری شمال شهر بندر سیریک قرار دارد.

شن‌های روان و طوفان‌های شن همواره طی سال‌های گذشته با توجه به بروز خشک‌سالی‌های متداوم در شرق هرمزگان و به ویژه شهرستان‌های بندر سیریک و جاسک مشکلات زیادی را برای مردم روستاها و شهرهای این منطقه به وجود آورده است.

این پدیده بعضاً حتی سبب دفن شدن بعضی از روستاهای کم ارتفاع می‌شود.

از جمله بارزترین تبعات وزش طوفان‌های شن و شن‌های روان بروز بیماری‌های پوستی، تنفسی و چشمی است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول