اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

مسئولان جلوی پیشرفت بیابان را بگیرند/ ضرورت تثبیت شن‌های روان

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: با کاشت درخت، بوته و طرح‌هایی از این قبیل می‌توان در تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پیشرفت کویر و بیابان موثر واقع شد.

مسئولان جلوی پیشرفت بیابان را بگیرند/ ضرورت تثبیت شن‌های روان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی نهبندان اظهار کرد: هم‌اکنون در هفته جهاد کشاورزی قرار داریم و فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در حقیقت خیرات و برکات زیادی در عرصه‌های سازندگی کشور داشت.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، برخی از مردم انقلاب را با جهاد سازندگی و فعالیت‌های جهاد سازندگی شناختند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز جهادگران این عرصه سنگرسازان بی‌سنگر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند.

امام جمعه نهبندان سازمان جهاد کشاورزی و جهادگران این عرصه را به عنوان مهم‌ترین سازمان و افراد برای تحقق شعار سال جاری دانست و افزود: امروزه برای تولید و اشتغال بیشتر در اراضی کشاورزی باید شیوه‌های سنتی آبیاری و کشاورزی جایگزین شیوه‌های نوین و کارآمد شود.

خزاعی با اشاره به ایجاد دو مجتمع بزرگ دامپروری در حاشیه شهر نهبندان اظهار کرد: مجتمع‌های دامپروری بره و شتر شهرستان در درازمدت ثمره و کارآیی خود را نشان می‌دهند و با تکمیل پروژه کشتارگاه صنعتی در نهبندان در سال‌های آینده این شهرستان قطب تولیدی و فرآوری گوشتی خراسان‌ جنوبی می‌شود.

وی گفت: کلنگ‌زنی کارخانه آبمیوه در این شهرستان که وابسته به تولیدات کشاورزی و باغی نهبندان است نشان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود نهبندان در بحث سرمایه‌گذاری دارد و هنوز برای سرمایه‌گذاری در نهبندان جایگاه موجود است.

امام جمعه نهبندان با اشاره به روز جهانی بیابان‌زدایی تصریح کرد: نهبندان شهرستانی واقع در منطقه خشک و بیابانی است و با کاشت درخت و بوته و طرح‌هایی از این قبیل می‌توان در تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پیشرفت کویر و بیابان موثر واقع شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول