اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس:

نمایشگاه جاده ابریشم، ظرفیت‌های ملی را در عرصه بین‌المللی معرفی می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای را در عرصه بین‌المللی معرفی می‌کند.

نمایشگاه جاده ابریشم، ظرفیت‌های ملی را در عرصه بین‌المللی معرفی می‌کند

مهدی دواتگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در سالی که به‌عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مزین شده فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی‌های بخش صنایع‌دستی به جهانیان است.

وی افزود: صنایع‌دستی کشور و آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی دارد که باید با اهمیت دادن و توجه ویژه به آن زمینه رشد و رونق گرفتن آنها را فراهم کرد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد سازمان میراث فرهنگی استان در برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم ادامه داد: اینکه بستر لازم برای حضور هنرمندان صنایع‌دستی 31 استان و چند کشور خارجی در این نمایشگاه و در سطحی بین‌المللی فراهم شده است را باید به فال نیک گرفت و از آن به‌عنوان فرصتی ارزشمند برای معرفی این صنایع بهره برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: صنایع‌دستی به‌عنوان صنایع بومی که قدمت تاریخی دارد با گذشت زمان مغفول مانده و در صورت عدم توجه می‌تواند جایگاه خود را از دست بدهد که می‌توان با کاهش قیمت تمام شده، افزایش  کیفیت و معرفی بهتر جلوی آن را گرفت.

دواتگر عنوان کرد: بخش کیفی محصولات صنایع‌دستی را باید هنرمندان این رشته‌ها مدنظر قرار دهند و با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، زمینه فروش محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: در صورت معرفی شایسته‌تر این هنر- صنعت در گستره ملی و بین‌المللی از طریق برگزاری نمایشگاه‌هایی از این قبیل، می‌توان نقش بسیار تاثیرگذاری در معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی و رونق دادن آن ایفا کرد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: بدیهی است دست‌اندرکاران بخش میراث فرهنگی استان با استفاده از فرصت برگزاری این نمایشگاه ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی را نیز به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی معرفی خواهند کرد.

دواتگر ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در کنار غنای محصولات صنایع‌دستی در بخش گردشگری نیز بسیار غنی و دارای جاذبه‌های گردشگری منحصربه فردی است که می‌توان با معرفی آن به بازدیدکنندگان این نمایشگاه زمینه توسعه بخش گردشگری را نیز فراهم کرد.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول