اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تولید اداره کل زندان‌های آذربایجان‌‌شرقی خبر داد

عرضه محصولات صنایع‌دستی زندانیان در نمایشگاه جاده ابریشم

خبرگزاری فارس: مدیر تولید اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از عرضه محصولات صنایع‌دستی زندانیان استان در نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم خبر داد.

عرضه محصولات صنایع‌دستی زندانیان در نمایشگاه جاده ابریشم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا ایران‌پور بعدازظهر امروز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز اظهار کرد: در داخل زندان تبریز چهار کارگاه خیاطی،‌ کفاشی، ‌آهنگری و قالیبافی وجود دارد و برخی از صنایع‌دستی از جمله کنده‌کاری و دستبافی نیز اجرا می‌شود.

مدیر تولید اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سود ناشی از این صنایع برای کمک به خانواده‌های زندانیان صرف می‌شود.

وی یادآور شد: توسعه صنایع‌دستی بی‌شک در بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های زندانیان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

ایران‌پور ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به‌دلیل برگزاری دوره‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در زندان‌های استان گفت: اگر محلی دایمی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی زندانیان وجود داشته باشد، کمک بسیار مهمی به عرضه این محصولات و در نتیجه افزایش تولید و سود ناشی از آن می‌شود.

وی، از مسئولان خواست با ارائه کمک‌های مالی زمینه ایجاد کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های دایمی صنایع‌دستی برای زندانیانی که دوران حبس خود را به پایان رسانده‌اند، کمک‌رسان آنها باشند. 

مدیر تولید اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی گفت: توجه و رسیدگی به خانواده‌های زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنها نقش مهمی در کاهش جرایم دارد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه اجتماعی به خانواده زندانیان باید تغییر یابد، بیان کرد: مشکل اساسی در بحث زندانیان، فرزند و خانواده زندانی است چراکه از بعد اجتماعی در جامعه دیدگاه منفی به این افراد وجود دارد.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول