اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استانی گلستان خبر داد

پذیرش دانشجوی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی گلستان بر اساس نظام جدید

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استانی گلستان گفت: از مهر ماه سال جاری پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پودمانی این دانشگاه بر اساس نظام جدید است.

پذیرش دانشجوی کاردانی دانشگاه علمی کاربردی گلستان بر اساس نظام جدید

حسین مؤمنی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس این نظام جدید، آموزش مهارت و فناوری در قالب دوره‎های کاردانی حرفه‎ای و کاردانی فنی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین مؤلفه‎های این نظام آموزش‎ در محیط کار است که در ساختار جدید برنامه‎های درسی در دروس کاربینی و کارورزی محقق شده است.

مؤمنی افزود: دوره کاردانی حرفه‎ای مجموعه‎ای از آموزش‎های نظری و عملی است که دانش، مهارت و نگرش دانشجو را در زمینه‎های بهره‎برداری، پشتیبانی تولید و عرضه خدمات، اجرای طرح‎هایی در مقیاس کوچک، انجام و ارائه خدمات حرفه‎ای در بخش‎های مختلف حوزه‎های شغلی ارتقا می‎دهد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد استانی گلستان یادآور شد: دوره کاردانی فنی مجموعه‎ای از آموزش‎های نظری و عملی است که دانش، مهارت و نگرش دانشجو را برای ایفای نقش کارآمد و اثربخش در بخش‎های مختلف فنی و حوزه‎های شخصی ارتقا می‎دهد.

وی تصریح کرد: در مجموع این دوره‎ها مبتنی بر نظام واحدی متشکل از مجموعه‎ای از دروس نظری و مهارتی است که با توجه به قابلیت‎ها و مهارت‎های مشترک حرفه‎ای و فنی به دو بخش آموزش در مرکز مجری و آموزش در محیط کار تقسیم می‎شود.

مؤمنی با اشاره به اینکه مجموع واحدهای هر دوره بین 68 تا 72 واحد است که در طول حداقل دو و حداکثر سه سال قابل اجراست گفت: این دوره به دو روش نیم‌سالی و پودمانی اجرا می‎شود؛ در روش نیمسالی بخش آموزش در مرکز مجری شامل 63 تا 67 واحد است در این بخش آموزش‎های دروس به پنج مجموعه تخصصی 20 الی 28، اصلی 14 الی 20، پایه 5 الی 10، مهارت‎های مشترک هشت واحد و عمومی 12 واحد تقسیم می‎شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول